مسدودی شمار زیادی از حساب‌های کاربری واتس‌آپ در بندرعباس

این حساب مجاز به استفاده از واتس‌آپ نیست


نویسنده: مریم دهقان

اخیرا برخی از شهروندان در بندرعباس از مسدود شدن حساب‌های کاربری واتس‌آپ خود خبر داده‌اند. اگر حساب شما نیز مسدود شده باشد هنگام باز کردن واتس‌آپ پیام زیر را مشاهده خواهید کرد: "این حساب مجاز به استفاده از واتس‌آپ نیست." یا "this account is banned" واتس‌آپ علت مسدودی حساب‌های کاربری را اینطور توضیح می‌دهد که اگر گمان کنیم فعالیت حساب‌ها شرایط خدمات ما را نقض می‌کند؛ حساب‌ها را مسدود می‌کنیم. برای مثال اگر حساب کاربری شامل اسپم یا مشکوک به کلاهبرداری، ارسال پیام‎های بسیار زیاد در مدتی کوتاه، استفاده از یک برنامه شخص ثالث برای دسترسی به واتس‌آپ، ارسال محتوای کرک‌شده یا دارای کپی رایت، تغییر غیرمجاز برنامه، گزارش و مسدود شدن توسط چندین کاربر باشد و یا اینکه ایمنی کاربران WhatsApp را به خطر بیندازد؛ توسط واتس‌آپ مسدود می‌شود.
 اگر گروه‌های زیادی ایجاد کنید و افرادی را به آن گروه‌ها اضافه کنید که نام شما در دفترچه تلفن آنها ذخیره نشده باشد نیز شامل قانون مسدودی می‌شود. همچنین مواقعی وجود دارد که واتس‌آپ اشتباه می‌کند و یک حساب کاربری خاص را اشتباها مسدود می‌کند.
 در این صورت نیز دسترسی شما به حساب کاربریتان محدود می‌شود. این به این معنی است که شما دیگر نمی‌توانید از حساب کاربری خود استفاده کنید و به محتوای چت‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر اطلاعات مرتبط با حساب خود دسترسی داشته باشید. همچنین ممکن است هنگام ورود به واتس‌آپ و درخواست دریافت کد تایید با پیغام  We could not send SMS to your number, please check your number and try again in 1 hour یا معادل فارسی آن: «ما نتوانستیم به شماره شما پیامک ارسال کنیم؛ لطفا شماره خود را بررسی و دوباره پس از یک ساعت امتحان کنید.» مواجه شوید.
 البته باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است خودتان محتوای در حال حاضر موضوع مسدود شدن پیامک تاییدیه برای کاربران در هاله‌ای از ابهام است و می‌توان احتمال داد که یا واتس‌آپ به دلایلی محدودیت‌هایی را اعمال کرده باشد و یا مخابرات برای پیامک‌های واتس‌آپ محدودیت ایجاد است.
 لازم به ذکر است که وزارت ارتباطات این موضوع را رسما تایید نکرده است. برای اینکه بتوانید مجددا به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید؛ بهتر است به پشتیبانی واتس‌آپ ایمیل ارسال کنید. در این ایمیل، علت مسدود شدن حساب خود را توضیح دهید و درخواست رفع مسدودی کنید. بهتر است این ایمیل را به زبان انگلیسی بنویسید، زیرا پشتیبانی واتس‌آپ اکثراً به زبان انگلیسی پاسخ می‌دهد.
  
 روش ارسال ایمیل به پشتیبانی واتس‌آپ برای رفع مسدودی حساب
درخواست رفع مسدودیت به پشتیبانی واتساپ باید شامل توضیح دقیقی از وضعیت و دلایل مسدود شدن حساب شما باشد. به طور معمول، باید اطلاعات زیر را در ایمیل خود درج کنید:
۱. شماره تلفن همراه مرتبط با حساب واتس‌آپ مسدود شده.
۲. نام کاربری (اگر مشخص است).
۳. توضیح دقیق از دلیل مسدود شدن حساب شما (مانند دریافت پیام از واتساپ یا هر پیام خطا دیگری).
۴. تاریخ و زمانی که مشکل رخ داده.
۵. هر اطلاعات یا مدارک اضافی که فکر می‌کنید ممکن است لازم باشد.
پس از ارسال ایمیل، باید صبر کنید تا پشتیبانی واتساپ به شما پاسخ دهد. ممکن است برای رفع مسدودیت، اطلاعات و مدارک اضافی از شما درخواست شود. در این صورت، به درخواست‌های آن‌ها پاسخ داده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنید. در نهایت، باید توجه داشته باشید که رفع مسدودیت حساب واتس‌آپ در برخی موارد ممکن است زمان‌بر باشد.
نحوه‌ نوشتن ایمیل به پشتیبانی
برای ارسال ایمیل می‌توانید از متن زیر استفاده کنید:
Hello
Unfortunately, my WhatsApp account has been banned and I cannot have access to it. I hugely depend on it for my business and I request you to check the issue and if possible, unban my account, please
•شماره تلفن شما : Mobile No
•نام کاربری شما :Name
•تاریخ مسدود شدن حساب به میلادی: AUG/ 2/ 2023
•this account cannot use whatsapp  یا this account is banned
•آدرس ایمیل شما :Email
اگر تیم پشتیبانی واتس‌آپ تا چند روز جوابی به شما نداد و حسابتان بازگشایی نشد؛ بهتر است با ارسال ایمیل برای حل مشکل اقدام کنید. برای ارسال ایمیل در سیستم عامل‌های مختلف از آدرس ایمیل‌های زیر استفاده کنید.
آدرس ایمیل برای سیستم عامل اندروید و کسانی که از گوشی سامسونگ، شیائومی یا گوشی هواوی استفاده می‌کنند: android_web@support.whatsapp.com
آدرس ایمیل برای سیستم عامل IOS و افرادی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند: iphone_web@support.whatsapp.com
آدرس ایمیل برای سایر سیستم عامل‌های گوشی هوشمند و لپ تاپ: support@whatsapp.com
اگر از واتس‌آپ بیزینس استفاده می‌کنید باید مستقیماً به smb_web@support.whatsapp.com ایمیل ارسال کنید.
در صورتی که پس از گذشت دو هفته پاسخی از تیم پشتیبانی واتس‌آپ دریافت نکردید؛ بهتر است یک بار دیگر ایمیلی به آن‌ها ارسال کنید. 
 سایر روش‌هایی که ممکن است مشکل را حل کند
•آدرس IP خود را تغییر دهید
گاهی اوقات موقعیت فیزیکی شما، به عنوان مثال، کشوری که در آن زندگی می کنید، باعث ایجاد مشکل می‌شود.شما می‌توانید این مشکل را با تغییر آدرس IP خود امتحان کنید. برای انجام این کار، باید از یک سرویس VPN قابل اعتماد استفاده
•شماره موبایل خود را تغییر دهید
اگر مطمئن هستید که دیگر اکانت شما به طور قطع مسدود شده است؛ دیگر نمی‌توانید از شماره موبایل قدیمی خود استفاده کنید. 
برای دور زدن این ممنوعیت، باید از یک شماره موبایل جدید برای ثبت نام یک حساب کاربری جدید استفاده کنید. برای این کار علاوه بر شماره تلفن‌های مرسوم می‌توانید از شماره موبایل‌های مجازی نیز استفاده کنید. در این صورت، یک کد تأیید پیامکی به صورت آنلاین دریافت می‌کنید.
•حذف و نصب مجدد WhatsApp
سریع‌ترین راه برای رفع پیام خطا را می‌توان روش دم‌دستی و ساده حذف و نصب مجدد واتس‌آپ است. برای انجام این کار به AppStore یا Playstore بروید و "" WhatsApp را جستجو کنید.
منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها