مدیرکل راه آهن هرمزگان از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت کرد

راه اندازی تراموا در ساحل بندرعباس



مدیرکل راه آهن هرمزگان از ایجاد خط تراموا در بلوار ساحلی از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمید گوگوچانی، مدیر کل راه آهن هرمزگان که در نشست با خبرنگاران سخن می گفت در رابطه با سوال خبرنگار ما در خصوص ایجاد خط تراموا گفت:استان هرمزگان قابلیت ایجاد خط تراموا برای رونق گردشگری، تسهیل در رفت و آمد به خصوص در بلوار ساحلی بندرعباس را دارد

 

.وی در خصوص اتصال ریلی کل استان اظهار داشت :بر اساس دستور استاندار هرمزگان و تخصیص اعتبار از منابع استانی مقرر گردید مطالعات فاز صفر اتصال ریلی کل استان از طریق مناقصه با نظارت راه آهن هرمزگان انجام گیرد که استاندار نیز با جدیت پیگیر موضوع  می باشند.این مقام مسوول تصریح کرد:که امیدواریم این طرح اتصال بندرعباس به بندر کاوه قشم نیز با تامین اعتبار در مهلت تعیین شده به سرانجام برسد. به گفته گوگوچانی بخش سرزمین اصلی این پروژه با اعتبار مصوب شده در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور قرار دارد و پس از تهیه  منابع مالی، عملیات اجرایی آن  آغاز می شود .وی  ادامه داد :این خطوط تا بندر پل توسط این شرکت زیر ساخت احداث می شود و مابقی خطوط در منطقه آزاد قشم قرار دارد که  این منطقه متولی، احداث پل خلیج فارس تا بندر کاوه می باشد. مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در رابطه با سرانجام نرسیدن طراحی میدان ورودی ایستگاه راه‌آهن که قرار بود در سال ۹۶ به سرانجام برسد گفت: البته در فاز اول لاین دوم طرح را تکمیل کردیم، زیرساخت پارکینگ تاکسیرانی و زهکشی انجام شده است و پیش بینی ما آن است که تا پاییز این طرح ها را به بهره برداری برسانیم.گوگوچانی ادامه داد: پروژه احداث میدان در ورودی ایستگاه راه‌آهن بندرعباس و سایر اهداف این طرح با اختلاف پیمانکار و کارفرما تاکنون بی‌نتیجه مانده است،این موضوع هنوز درحال سیر مراحل قضایی است. وی تاکید کرد : این اطمینان را به مردم میدهم که پس از صدور رأی تا ۵ ماه این پروژه را به اتمام برسد.

 رشد تخلیه و بارگیری

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گریزی به شبکه ریلی داشت و گفت:  از حدود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور در ۲۱ منطقه،  ۱۰ درصد این خطوط در راه آهن هرمزگان واقع شده است. گوگوچانی افزود:  راه آهن  استان در بحث  بارگیری محموله در رتبه دو کشور  بعد از یزد و در موضوع  تخلیه  محموله نیز  بعد از اصفهان قرار دارد .وی از رشد ۱۷ درصدی بارگیری با ۳۶ هزار واگن ها و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن تناژ خبر داد و افزود: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیز از ۴۷ هزار واگن تخلیه شده که با رشد ۱۰ درصدی در واگن و ۱۱ درصدی تناژ روبرو هستیم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان به سهم بندر  شهید رجایی در بارگیری  اشاره ای داشت و گفت :  عمده محمولات مواد معدنی شامل پتروشیمی، نفتی، آهن آلات و فولادی، به سمت  کانتینری رفته است که  در این مدت حدود ۳۴۰ هزار تن در ۸۲۰۰ واگن  بارگیری و حدود  یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن  از  ۲۵ هزار واگن  تخلیه شده است .وی یادآور شد: حدود ۷۵ در صد کل تخلیه بار شبکه ریلی در اداره کل راه آهن هرمزگان و اسکله شهید رجایی انجام می شود.مدیرکل راه‌آهن هرمزگان به کاهش ترانزیت حمل محموله گوگرد نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ترانزیت حمل گوگرد سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشتیم  اما بعد از آن به علت کاهش  قیمت جهانی گوگرد حجم ترانزیت رو به  کاهش بوده و  امسال با توجه به شرایط به وجود آمده ،  پیش بینی ما این است که تا  پایان سال افزایش خوبی داشته باشیم .

  

 جابجایی ۴۰۵ هزار مسافر

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از رشد ۵ درصدی در حوزه مسافری سخن گفت و اظهار داشت: در ۴ ماهه اول  سال تاکنون قریب به  ۴۰۵ هزار نفر  مسافر  با قطار جابجا شدند. وی در رابطه با واگن ها حمل خودرو، گفت:در مسیر بندرعباس به تهران روزانه حدود ۱۶۰۰ نفر صندلی مهیا می باشد و برای مسیر تهران و مشهد روزانه فقط امکان اعزام یک واگن حمل خودرو با ظرفیت ۱۰ خودرو وجود دارد .

 

 ماجرای سانحه لکوموتیو

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در رابطه با سانحه لکوموتیو شماره 2062 و مرگ لکوموتیوران در ۱۲ تیرماه سال جاری گفت: قطار باری با ۴۸ واگن کوتاهی در بررسی سیستم ترمز، از ایستگاه انشعاب به جهت تخلیه محموله مواد معدنی (گندله) به‌سمت مجتمع تخلیه مواد معدنی (بارکو) حرکت کرد که علیرغم تلاش لکوموتیوران،  قطار متوقف نمی شود و به شدت به واگن های خالی متوقف برخورد کرد و در این رابطه لکوموتیوران جان خود را از دست داد. گوگوچانی با بیان اینکه بررسی ها ادامه دارد گفت: ۱۶ واگن اسقاط شده و مابقی واگن ها برای تعمیر اعزام شدند.

  

 کاهش سرقت

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از کاهش سرقت در خطوط و تأسیسات و تجهیزات برقی  استان خبر داد و گفت: طول خطوط ریلی راه آهن هرمزگان ۶۱۲ کیلومتر دوخطه استکه از شهرستان بافق یزد  شروع می شود و  هر سرقتی  در این مسیر  رخ دهد در زنان سیر قطارها  تاثیر می گذارد . گوگوچانی سرقت‌ها را شامل پبچ و ادوات فلزی ریلی و حتی کابلهای ارتباط و سیستم علائم ذکر کرد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها