به‌روزرسانی‌های قیمت نفت بر اساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه



در بحبوحه پیش بینی‌های خوش‌بینانه گروه تولیدکننده کشورهای صادرکننده نفت و آژانس بین المللی انرژی، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت در ساعت ۱۴:۱۸ دیروز به وقت عربستان سعودی با ۴۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۹ سنت رسید. در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۳.۳۱ دلار رسید.هر دو شاخص از ژوئن در یک روند صعودی پایدار بوده‌اند، به طوری که معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در سال جاری و برنت به بهترین قیمت از ژانویه رسیده است.
آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه هشدار داد که ذخایر جهانی ممکن است در باقی‌مانده سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش پیدا کند و به طور بالقوه قیمت‌ها را حتی بالاتر ببرد، هرچند آژانس انتظار دارد رشد تقاضا در سال ۲۰۲۴ به ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یابد که ۱۵۰۰۰۰ بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی قبلی خود است.در سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود که رشد اقتصادی جامد در میان بهبودهای مستمر در چین، مصرف نفت را افزایش دهد. جو بازار همچنین با داده‌های روز پنجشنبه قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژوئیه افزایش یافت، که این گمانه زنی را تقویت کرد که فدرال رزرو به پایان چرخه افزایش نرخ بهره تهاجمی نزدیک می‌شود همچنین داده‌های ضعیف اقتصادی چین و در بازار وال استریت تقویت دلار نیز بر قیمت‌های کالاها فشار می‌آورد.

عدنان نگاری

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها