معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان خبر داد:

تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی بندرعباس/ جشنواره‌های کتابخوانی در سطوح مختلف برگزار شود



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، ترویج کتاب و کتابخوانی را جزو گفتمان دولت سیزدهم دانست و گفت: جشنواره‌های کتابخوانی در سطوح مختلف برگزار شود.

به گزارش صبح ساحل، عصر امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به ریاست «محسن خاکی نهاد»، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان برگزار شد.

«محسن خاکی نهاد»، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در این نشست، گفت: ادبیات دولت مردمی ایران قوی، گفتمان امامین انقلاب است و با توجه به اینکه امامین انقلاب تاکیدات ویژه‌ای بر کتاب و کتابخوانی دارند باید فضای مناسبی برای ترویج این مهم ایجاد شود.

وی با اشاره به تاخیر ۱۲ ساله در احداث کتابخانه‌ی مرکزی بندرعباس افزود: جلسه‌ای با قید فوریت با شهرداری بندرعباس برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون استاندار هرمزگان با تاکید بر برگزاری جشنواره‌های مختلف کتابخوانی، گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی مبارک است و توصیه می‌کنیم این جشنواره در سطح کارکنان دولت نیز برگزار شود و برای برگزاری این جشنواره آمادگی داریم.

«فرشاد محمدی»، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز در این نشست، کتابخانه‌های مرکزی را محلی برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها دانست و گفت: کلانشهرهای کشور دارای کتابخانه‌های مجهزی هستند که خدمات فرهنگی مختلفی را به مردم ارائه می‌کنند به عنوان نمونه کتابخانه‌های مرکزی مشهد و یزد بیش از ۵۰ خدمت را به دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می‌کنند‌‌.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه ۶ هزار و ۸۰۸ متر مربعی کتابخانه‌ مرکزی بندرعباس، افزود: بنا بوده است که معوض کتابخانه‌ مرکزی شهر که امروز به عنوان مرکز اسناد در اختیار شهرداری بندرعباس است، کتابخانه‌ی جدیدی احداث و تحویل شود اما بعد از ۱۲ سال هنوز این اتقاق نیفتاده است.


گفتنی است؛ در این نشست احکام اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اعطا و فرشاد محمدی، علی بهرامشاهی، محدثه درویشی، منصورفرهادی، اسمعیل جهانگیری، محمد قویدل، ابراهیم شاکری‌زاده، حمیدرضا زارعی و حاجبی به عضویت در این انجمن در آمدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها