رگبار پراکنده باران در ارتفاعات هرمزگان/ پیش‌بینی گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی در استان



هواشناسی هرمزگان بارش باران، وقوع گرد و خاک و مواج شدن دریا در دریای عمان و تنگه هرمز پیش بینی کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب با رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات غربی و مرکزی رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: با تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در پاره‌ای نقاط استان نیز گرد و غبار همراه با کاهش میدان دید افقی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در پاره‌ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد با توجه به ناگهانی بودن و احتمال تقویت بارش نقطه ای، از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی سی پور گفت: دریای عمان با وزش باد جنوب شرقی کمی مواج و از ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی، تنگه هرمز و جزایر غربی نیز متلاطم پیش بینی می‌شود.

به گفته سی سی پور، در محدوده تنگه هرمز و بنادر مرکزی و غربی استان، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و مواج شدن موقت دریا وجود دارد.
وی توصیه کرد در این مدت احتیاط‌های لازم در رفت و آمد‌های دریایی صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان افزود: از اواخر امشب و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب شرقی باعث مواج شدن دریا می‌شود.

سی سی پور گفت: امروز ماندگاری هوای گرم در بیشتر مناطق استان مورد انتظار است و به تدریج در روز‌های آینده ۱ تا ۲ درجه از میزان شدت گرما کاسته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها