امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس:

در انتخابات پیش رو، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنم



امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس تأکید کرد که در انتخابات پیش رو، ازهیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند. 
شیخ یوسف جمالی، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و اتمام مهلت پیش ثبت نام گفت: برای انتخابات پیش رو به عنوان امام جمعه اهل سنت از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهم کرد.وی افزود:در این  انتخابات هر فردی برای ثبت نام مختار بوده و من توصیه و قولی به شخصی در جهت حمایت نداده ام. 
  

 محکومیت حمله تروریستی به شاه‌چراغ 

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین در این نشست حمله تروریستی به شاه‌چراغ شیراز را محکوم کرد و گفت: دست پشت این مسائل جز خیانت و قتل به همراه ندارد و اسلام از آن بری است .جمالی افزود: مطمئناً جهان اسلام از این اقدامات دوری جسته و آن را محکوم می‌کند و جامعه اهل سنت خود را هم درد خانواده‌های داغ‌دیده شریک می‌داند. وی وحدت و اخلاق‌مداری سبب دوری جوامع از تنش و اختلاف دانست که  راه را بر نفوذ دشمن می‌بندد.
  

 با یک کامیون شن مشکل جاده حل شد

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس به آمار تصادفات در غرب هرمزگان اشاره‌ای داشت و گفت: در مقطعی از زمان  بیش از 60نفر در مسیر گچین که  بزرگ‌ترین مراکز صنعتی کشور در آنجا قرار دارد براثر تصادفات جان باختند. جمالی افزود:جان انسان‌ها در شریعت  بسیار حائز اهمیت است ومتاسفانه به دلیل توسعه نامتوازان و ایجاد زیرساخت حمل‌ونقلی شاهد جان سپردن تعداد زیادی از انسان‌ها در مسیرهای جاده‌ای هستیم. وی گفت: این جاده به دلیل ترانزیتی بودن و اهمیت آن باید خیلی زودتر به سرانجام برسد تا شاهد حوادث متعدد جاده‌ای نباشیم.جمالی در خصوص ایجاد دوربرگردان در این جاده یادآور شد: با یک کامیون شن مشکل جاده حل شد و دوربرگردان جلوی خیلی از تصادفات را گرفت هرچند این دوربرگردان توسط عده‌ای خراب‌شده است. امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس به وضعیت ناایمن بخشی از جاده بندرعباس به لار و شیراز پرداخت و ادامه داد: این جاده باعث مرگ بسیاری از عزیزان شده و هرروز شاهد حوادث متعدد است و کسی هم مسئولیت تلفات جانی و مالی ناشی از این حوادث را نمی‌پذیرد.
وی تأکید کرد که  مسئول باید پاسخگوی پذیرش مسئولیت خود باشد و کسی که مسئولیت این بخش را بر عهده می‌گیرد باید فکرش توسعه راه و زیرساخت‌ها باهدف تسهیل عبور و مرور و کاهش حوادث جاده باشد. جمالی این را هم ناکید کرد: مسائل و مشکلات مردم را به مسئولان بازگو می‌کنم و اگر کاری از سوی آن‌ها صورت نگرفت در تریبون عمومی اعلام می‌کنم. وی گفت:منبر جمعه امانت است اجازه نمی‌دهم بیانات خلاف واقع بیان شود .
  

 تقویت فرهنگ عمومی جامعه 

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه این نشست بابیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه باید تقویت شود گفت : با برنامه‌ریزی پیوسته می‌توان مردم را به کارهای فرهنگی مساجد علاقه‌مند کرد.جمالی اشاره‌ای به  مسجد جامع اهل سنت داشت که  یک بنای تاریخی در هرمزگان است و گردشگران خارجی و ایرانی از آن بازدید می‌کنند .
وی در خصوص حمام گله‌داری افزود: حمام گله‌داری به دلیل اینکه قرار است واگذار شود از ابتدای سال جاری  تعطیل‌شده است. به گفته شیخ جمالی در ۳ استان هرمزگان، فارس و بوشهر ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز اهل سنت تحصیل می‌کنند  که از این تعداد ۵۰ هزار قرآن آموز در ۲ ماه تابستان در مکتب‌خانه‌ها به آموزش قرآن می‌پردازند.
  

رسانه‌ها یاری‌گر ما در انعکاس مشکلات

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس خطاب به خبرنگاران گفت:  شما اهل‌قلم هستید و حرمت قلم در نگاه دین بسیار حائز اهمیت است.شیخ جمالی از قلم‌زدن خبرنگاران حرفه‌ای در مسیر توسعه و آبادانی جامعه سخن گفت که در این راه روایتگر لحظه‌های واقعی است. وی یادآور شد: ازنظر جهان‌بینی توحید خداوند به قلم و آنچه نوشته می‌شود قسم می‌خورد و به هراندازه‌ای که اهل اندیشه به قلم خود اهمیت دهند به همان اندازه توسط جامعه مورد پاسداشت قرار می‌گیرند.جمالی گفت: حرمت قلم از نگاه دین بسیار بالاست و اهالی رسانه باید از این منظر به آن توجه جدی داشته باشند، چراکه قلم‌زدن در عرصه اطلاع‌رسانی یک رسالت است و باید حرمت آن را نگه داشت.وی بابیان اینکه  در حیات اجتماعی و عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، خبرنگاران مصداق واقعی آمرین به معروف و نهی از منکر کنندگان هستند عنوان کرد: حرفه شما تلاشگران که همواره با حساسیت، مشقت و سختی همراه بوده در عصر حاضر مسئولیت خطیری را بر دوش شما گذاشته تا با قلم خود در روشنگری افکار عمومی قدم بردارید.به گفته جمالی، خبرنگار حرفه‌ای مسیر خود را بلد است و علاوه بر اینکه فعالیت خدمتگزاران را برای مردم گزارش می‌دهد، کاستی‌ها را نیز به آن‌ها یادآوری می‌کند.این مقام مسئول  یادآور شد: ما نیز به‌نوبه خود مشکلات مردم را بیان می‌کنیم و رسانه‌ها یاری‌گر ما در انعکاس مشکلات هستند و به دلیل عملکردی که در تعامل با ما داشتند از تلاش آن‌ها قدردانی می‌کنیم.در پایان این مراسم از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار تجلیل به عمل آمد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها