افزایش 16.6 درصدی مجوزهای صنعتی جدید در سال اول پس از راه اندازی استراتژی جدید ابوظبی


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به خلیج تایمز
دفتر رسانه‌ای دولت روز سه شنبه اعلام کرد در مجموع 16.6 درصد بیشتر مجوزهای صنعتی جدید در ابوظبی در سال منتهی به ژوئن نسبت به مدت مشابه 2021/22 اعطا شده است. این افزایش با اولین سال بهره برداری از استراتژی صنعتی جدید امارت همزمان شد. سرمایه‌گذاری‌ها توسط تولیدکنندگان فعال در امارات با 12.42 میلیارد درهم (3.38 میلیارد دلار) در مدت مشابه به 384.06 میلیارد درهم افزایش یافت.استراتژی صنعتی ابوظبی (ADIS) که توسط شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و رئیس شورای اجرایی ابوظبی در ژوئن 2022 راه اندازی شد، تغییر و تحول در امارت را به عنوان بخش تولیدی تسریع و موقعیت آن را تقویت کرد. افزایش فعالیت در هر سه مرحله از مسیر صدور مجوز تولید کنندگان ابوظبی ثبت شده است: رواد (مجوز اولیه برای تاسیس یک شرکت صنعتی)، ساخت و ساز (برای شروع ساخت یک تاسیسات صنعتی) و تولید (برای شروع عملیات).دوره 12 ماهه از ژوئیه 2022 تا ژوئن 2023 افزایش 16.6 درصدی در تعداد مجوزهای صنعتی رواد جدید اعطا شده در ابوظبی، از 204 به 238 را به ثبت رسانده است. تنها در نیمه اول 2023، حدود 116 مجوز صنعتی جدید صادر شده است که این خود یک پیشرفت و حرکت رو به افزایش است.برآوردهای اولیه از نیمه اول سال جاری حاکی از رشد در بخش تولید ابوظبی با افزایش تعداد سرمایه گذاران و پروژه های صنعتی جدید است. حدود 116 مجوز صنعتی جدید در نیمه اول سال 2023 صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63.3 درصد افزایش داشت. اداره توسعه اقتصادی ابوظبی در به روز رسانی صنعت یک ساله خود گفت:« تعداد تولیدکنندگان عملیاتی در امارت اکنون به 966 نفر رسیده است که از 922 تولیدکننده در پایان نیمه اول سال 2022 افزایش یافته است.»احمد جاسم الذابی، رئیس بخش توسعه اقتصادی، گفت:« با هدایت آینده نگری و تعهد تزلزل ناپذیر رهبری، افزوده تلاش‌های خود را برای ارتقای رقابت‌پذیری ابوظبی از طریق یک استراتژی اقتصادی چند قطبی جدید، که در آن استراتژی صنعتی است، دو چندان می کند. استراتژی صنعتی ابوظبی به عنوان طرحی بلندپروازانه برای هدایت بخش تولیدی امارات، عصر جدیدی را در چشم‌انداز اقتصادی آغاز کرده است که از نوآوری و فناوری‌های پیشرفته برای هماهنگ کردن توسعه انسانی، پایداری و رشد استفاده می‌کند.»الذابی افزود:«عملکرد قوی بخش تولید گواهی بر انعطاف پذیری اقتصادی مداوم ابوظبی است. بخش تولید ما که 16.4 درصد به تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سال 2022 کمک کرده و 49.9 درصد از کل بخش صنعتی را تشکیل می دهد. امارات متحده عربی، با اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های تحول آفرین استراتژی صنعتی برای ارتقای رقابت‌پذیری بخش از طریق افزایش دسترسی به منابع مالی، افزایش سهولت انجام تجارت و جذب سرمایه گذاری‌های مستقیم داخلی و خارجی به قوت خود حرکت می کند.
 
 وزیر امور خارجه کیف: پس از نشست جده، فرمول صلح اوکراین تنها راه رو به جلو است
 
 نگاهی به خلیج تایمز
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، به عرب نیوز گفت که جهان در حال نزدیک‌تر شدن به نشست صلح است، اما پایان درگیری با روسیه تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که به طرح صلح اوکراین پایبند باشد. کوله‌با در مصاحبه‌ای اختصاصی که از طریق زوم انجام شد، گفت که بحث در مورد مکان‌ها یا تاریخ‌های خاص برای نشست جهانی «نابه‌هنگام» است، اما گفت که گفت‌وگو در مسیر درست پیش می‌رود به شرط اینکه فرمول صلح اوکراین اجرا شود. 
مقامات ارشد 42 کشور در 5 و 6 آگوست در جده عربستان سعودی در تلاش برای پیش‌نویس اصول کلیدی در مورد پایان دادن به جنگ با روسیه ملاقات کردند. این نشست پس از برگزاری مجمع مشابهی در کپنهاگ، دانمارک، در اوایل تابستان امسال برگزار شد. کولیبا گفت: «پس از دیدار در جده، می توانم نتیجه بگیرم که ما قطعاً با سرعت خوبی در این مسیر حرکت می کنیم و این اتفاق خواهد افتاد. ما به شدت با عربستان سعودی و سایر کشورهایی که در ترتیب این نشست پیشنهاد شده توسط اوکراین مشارکت دارند، در تعامل هستیم و دستاورد این نشست بسیار واضح است که فرمول صلح اوکراین، که راهی جامع برای حل مناقشه است، به نتیجه خواهد رسید و همه موضوعات تحت پوشش این فرمول صلح شروع به اجرا خواهند کرد.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها