در چهارماه نخست امسال؛

۵۰۴ عملیات آتش‌نشانی در قشم انجام شد



رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: در چهارماه نخست امسال ۵۰۴ عملیات توسط آتش‌ نشانان این شهرستان انجام شد که ۱۵۸ مورد از آن مربوط به مهار آتش، ۱۸۶ مورد مربوط به امداد و نجات و ۱۶۰ مورد مربوط به پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی بوده است.

به گزارش صبح ساحل، «نجم الدین فریدونی»، رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: در مدت یادشده ۳۱۶ نفر از قشموندان و جزیره نشینان درگیر انواع مخاطرات از سوی تیم های امداد و نجات آتش نشانی از خطر رهایی یافته اند.

وی ادامه داد: در این مدت به منظور کسب آمادگی‌های بیشتر پرسنل این اداره در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح احتمالی سه تمرین مشترک با همکاری(فرماندهی انتظامی، پلیس راهور، اداره برق و هلال احمر) برگزار شده است.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: طبق آخرین ارزیابی‌های میدانی انجام شده میانگین زمان رسیدن تیم های عملیاتی آتش نشانی به محل وقوع حوادث در این شهرستان مرزی سه دقیقه و ۴۵ ثانیه بوده است.

فریدونی اضافه کرد: همچنین ابلاغ ۱۶۱ نامه برای صدور پروانه‌های ساختمانی، بازدید از ۵۴ ساختمان اقامتی، تجاری و مسکونی و آموزش ۴۱۵ نفر از دانش آموزان مدارس، کارکنان اداره ها، مراکز نظامی و انتظامی، بنادر و دریانوردی و مجتمع های تجاری از دیگر اقدامات آتش‌نشانی قشم در چهار ماهه نخست جاری است.

وی گفت: مهار آتش ترانس برق، تاسیسات، زباله، ضایعات و درختان ۶۷ مورد، مهار آتش وسایل نقلیه، مکان‌ها و شناورها ۸۴ مورد و مهار آتش پیک نیک گاز با هفت مورد به ترتیب بیشترین عملیات‌ مهار آتش در قشم است.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام کرد: از مجموع عملیات‌ کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان، ۸۷ مورد گرفتن مار و حیوانات وحشی، ۱۰۷ مورد نجات از آسانسور، منزل و خودرو، ۱۳ مورد امداد در تصادفات، چهار مورد امداد و نجات دریایی، پنج مورد سقوط از ارتفاع و مابقی به سایر خدمات آتش‌نشانی در حوزه امدادرسانی اختصاص داشت.

وی تصریح کرد: ۵۵ مورد امدادرسانی در ساحل و ماسه‌های بادآور، ۵۸ مورد پوشش ایمنی مراسم، چهار مورد آبگرفتگی منازل و معابر و ۶ مورد گیر کردن انگشتر در دست در این مدت انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها