رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه:

بیش از ۳۵ هزار جلد گذرنامه منقضی، تمدید شد



رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: تا کنون بیش از ۳۵ هزار جلد گذرنامه تمدید شده است و این تمدید با چسباندن لیبل فقط برای ایام اربعین و سفر به کربلا طی امسال قابل استفاده است.

به گزارش صبح ساحل، «سردار سرتیپ علی ذوالقدر»، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: از ابتدای امسال نزدیک به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پیامک برای افرادی که گذرنامه آن‌ها در تابستان امسال منقضی می‌شود ارسال شد تا نسبت به تعویض آن اقدام کنند که استقبال بسیار خوبی هم شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد گذرنامه بین‌المللی صادر شده که تا الان هم بیش از ۱۲۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر و به دست مردم رسیده است.

ذوالقدر گفت: تا امروز بسیاری از افراد با استفاده از گذرنامه زیارتی به کشور عراق سفر کرده‌اند و این نشان می‌دهد که هم در سیستم عراق و هم در سیستم ایران هیچ مشکلی برای این گذرنامه وجود ندارد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه درباره اعتبار ۵ ساله گذرنامه زیارتی، افزود: گذرنامه زیارتی ۵ ساله صادر می‌شود و توافق اولیه این بود که فقط در ایام محرم و صفر استفاده شود، ولی قرار است که بعد محرم و صفر با کشور عراق مذاکره شود که در طول سال هم بتوان با گذرنامه زیارتی به کشور عراق سفر کرد.

ذوالقدر گفت: در صفحات دوم تا دهم گذرنامه تصاویری از عتبات سوریه و عراق و عربستان و مشهد را قرار داده‌ایم که گذرنامه کاملاً زیارتی باشد و در آینده اگر که بتوانیم که با کشور سوریه و عربستان هم مذاکره‌ای داشته باشیم تا سفر زیارتی به این کشور‌ها با استفاده از این گذرنامه زیارتی انجام شود.

وی درباره تمدید گذرنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ منقضی شده‌اند، افزود: تا کنون بیش از ۳۵ هزار جلد گذرنامه تمدید شده است و این تمدید گذرنامه با چسباندن لیبل فقط برای ایام اربعین و سفر به کربلا امسال قابل استفاده است که به صورت رایگان و در حضور فرد با مراجعه به ادارات گذرنامه در کمترین زمان ممکن انجام و تقدیم به زائر می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پایان گفت: در خواست گذرنامه محدودیت زمانی ندارد و افراد هر زمان که بخواهند می‌توانند به صورت حضوری با مراجعه به ادارات گذرنامه و یا در سامانه پلیس من نسبت به درخواست گذرنامه اقدام کنند؛ نزدیک به ۳۷۰ شهرستان در کشور داریم که شعبات اداره گذرنامه در آن‌ها وجود دارد و ۵ مرکز هم در تهران وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها