معاون وزیر راه وشهرسازی درگفت وگوی اختصاصی با صبح ساحل:

40هزار واحد مسکن باید به مردم تحویل شود



صبح ساحل، اقتصادی _ معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت:با ادغام دو اداره کل راه و ترابری و مسکن وشهرسازی به اداره کل راه وشهرسازی کارکنان نگران نباشند زیرا هیچ نیروی انسانی تعدیل نخواهد شد بلکه ساماندهی دربخش منابع انسانی این اداره کل  صورت خواهد پذیرفت.  

سعید سید علایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما درحاشیه آیین تودیع ومعارفه مدیران کل مسکن  وشهرسازی و راه و ترابری اظهار داشت:با ادغام این دو اداره راه و شهرسازی تاسیس شد ومدیران به عنوان قائم مقام ونماینده تام الاختیار درسطح دو استان هستندکه هشت مدیریت را تحت پوشش قرار می دهد. وی ازبنادر ودریانوردی، راه آهن، حمل ونقل جاده ای،هواشناسی، مکانیک خاک و چند شرکت وابسته از جلمه مدیریت های تحت پوشش نام برد. سید علایی افزود: درهمه استان ها تا 15 اردیبهشت طرح ادغام دو اداره کل راه وترابری ومسکن وشهرسازی اجرا می شود وتاکنون دراکثر استان‌ها این ادغام صورت گرفته است. معاون وزیر از ابلاغ تشکیلات تفصیلی ادارات کل راه وشهرسازی در 28 اسفندماه سال گذشته به همه استان ها خبرداد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت و اولین گام این بودکه وزارتخانه های راه وترابری ومسکن  وشهرسازی سابق دریکدیگر ادغام شوندکه این امر صورت گرفت و به دنبال آن دراستان ها نیز ادارات ادغام شوند. سیدعلایی یادآور شد:نمودار سازمانی ادارات با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور تصویب و ابلاغ شد  و براین اساس کلیه ادارات وابسته به سازمان ها وشرکت های تابعه وزارت راه وشهرسازی دراستانها باید باهماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی که قائم مقام وزیر راه وشهرسازی دراستان نیز هست،کارها را پیش ببرند  ودر واقع مدیرکل راه وشهرسازی درهر استان نماینده تام الاختیار وزیر در آن استان نیز محسوب می شود. وی با ابراز خوشحالی از حضور در استان هرمزگان  به مسکن مهر اشاره کرد وگفت: در کشور یک میلیون و 800 هزارواحد مسکن مهر درحال مدیریت است که یک میلیون و 300 هزار واحد ‌آن درمرحله سفت کاری و 450 هزار واحد نیز تاکنون به مرحله بهره برداری وتحویل متقاضیان شده است. سید علایی از افزایش تسهیلات پرداختی به متقاضیان مهر خبرداد وگفت:در شهرهایی که با مشکل روبرو هستند  اقدام صورت می پذیرد. وی با اشاره به اقدامات انجام شده دربخش مسکن مهر هرمزگان گفت: 65 هزارواحد مسکن مهر شهری درهرمزگان درحال اجراست که 12 هزار واحد آن بهره برداری شده  است. سید علایی از اجرای پروژه های بزرگ مهر ماندگار درهرمزگان خبرداد و افزود: احداث 400 کیلومتر بزرگراه، خط دوم راه آهن تزرج- بندرعباس و بیمارستان 88 تخت خوابی بندرعباس، بزرگراه بندرلنگه -عسلویه و آزادراه ریلی از جمله اقدامات طرح مهر ماندگار در سطح استان است که تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد. وی تاکید کرد تا پایان سال 91 باید 40 هزار واحد مسکن تحویل مردم شود و دراین راستا سطح تسهیلات بانکی درشهرک پیامبراعظم بندرعباس به 30 میلیون تومان افزایش پیدا می کند

معاون استاندار: هرمزگان نیازمند توجه ویژه درحوزه راه است

در آیین تودیع و مدیرکل راه وترابری و معارفه مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان که با حضور معاون وزیر، معاونان استاندار ومدیران کل دستگاه ها برگزار شد، معاون عمرانی استاندار با اشاره به موقعیت حساس و استراتژیک هرمزگان، نقش راه و شهرسازی را بسیار مهم توصیف کردوافزود: هرمزگان به دلیل قرار گرفتن در دهانه وشاهراه اقتصاد وتجارت کشور از موقعیت ویژه ای برخوردار است که نیازمند توجه ویژه در حوزه راه است. مهدی رضایی سردره بابیان اینکه اگر منطقه‌ای تجاری و ویژه‌ ‌ی شود سکونت و مبحث شهرنشینی درآن هم نیاز به توسعه وتوجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس اهمیت خاصی در رفت و آمدهای تجاری دارد و باید شاهد روند رو به رشدی داشته باشیم. وی اظهار داشت: تجمع مسکن مهر دریک نقطه نیازمند توجه بیشتر به مسایل زیر ساختی آن را می طلبدکه دربخش مسکن مهر هرمزگان طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی صورت گرفته است. خداداد مقبلی مدیرکل راه و ترابری سابق هرمزگان که هم اکنون تصدی مدیرکل راه و شهرسازی کرمان را برعهده گرفته برای ارایه گزارش عملکرد خود به پشت تریبون رفت تا هم از اقداماتش در زمان خدمتش بگوید وهم از مردم،مسوولان و... حلالیت بطلبد.اشاره به احداث 440 کیلومتر بزرگراه،350 کیلومتر در دست احداث و 1100 دستگاه پل با دهانه بزرگ و 2000 دستگاه پل دردست احداث از عملکردهای این مدیرکل بودکه به آن اشاره داشت.دراین مراسم فرشید دستوان مدیرکل مسکن  و شهرسازی سابق دقایقی درجایگاه سخنرانی قرارگرفت وبدون ارایه عملکرد به چند جمله ای بسنده کردکه مورد گله‌مندی معاون وزیر، معاون استاندار و مدیرکل راه وشهرسازی استان قرارگرفت.البته برخلاف مظلومیت اداره کل مسکن و شهرسازی،روابط عمومی اداره کل راه وترابری سابق برای مراسم تودیع مقبلی سنگ تمام گذاشته بود. پخش تیزر،تعریف وتمجید از زبان معاونان ومسوولان نقاط قابل توجه این مدیر کرمانی بود.در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی استاندار ومدیران کل به مقبلی و دستوان اهدا شد ومهدی زندی وکیلی که معاون وزیر از سابقه درخشانش درمدیریت راه وترابری اراک سخن گفت به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان معرفی شد تا فرمان هدایت این دو مجموعه مهم استان را در مسیر سازندگی در دست گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها