صدور کیفرخواست برای ۲ کارچاق کن و مدعی نفوذ در دادسرای بندرعباس



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی، ۲ کارچاق کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشتند، دستگیر و برای آن‌ها کیفرخواست صادر شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: بنابر گزارش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، این ۲ نفر با فریبکاری و ادعای اینکه می ‌توانند با اعمال نفوذ روند پرونده‌های قضایی را تغییر دهند، از برخی از طرفین پرونده‌ها در دادگستری استان تقاضای وجه و سکه طلا می‌کردند که در نتیجه تحقیقات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، ادعای نفوذ نیز صحت ندارد.

قهرمانی با اعلام اینکه پس از کار دقیق فنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، این افراد شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: از متهمان ۳۰ عدد سکه طلا کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات، طبق موعد مقرر و روند مصرّح در قانون آئین دادرسی کیفری، مقام قضایی در دادسرای بندرعباس با احراز بزه ارتکابی توسط متهمان، ضمن صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی، پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ۲ شهرستان بندرعباس ارسال کرده است.

قهرمانی همچنین به مراجعان دستگاه قضایی و عموم مردم توصیه کرد: با حفظ هوشیاری، فریب مدعیان دروغین نفوذ را نخورند و در صورت مواجهه با مواردی از این دست فوری مراتب را به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اعلام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با افرادی که با اقدامات مجرمانه به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب رسانند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها