عربستان صندوق 200 میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری اولیه در شرکت های فناوری پیشرفته راه اندازی می کند


نویسنده: عدنان نگاری

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد؛ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه یک صندوق 750 میلیون درهمی (200 میلیون دلار) برای سرمایه گذاری اولیه در شرکت‌های داخلی و بین المللی با فناوری پیشرفته راه اندازی کرد. این ابتکار بخشی از استراتژی اعلام شده برای دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله است. هدف آن تبدیل پژوهش به نوآوری‌های اقتصادی مولد با تمرکز بر اولویت‌های ملی برای تحقیق، توسعه و نوآوری است. حوزه‌های کلیدی شامل سلامت و تندرستی، محیط زیست پایدار و نیازهای ضروری، انرژی و رهبری صنعتی، و اقتصادهای آینده است.
ولیعهد عربستان محمد بن سلمان گفت:«از زمان تأسیس KAUST، این دانشگاه با تحقیقات، نوآوری ها و اساتید خود متمایز شده است تا به یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در جهان تبدیل شود.» استراتژی جدید مبتنی بر دستاوردهای علمی و آکادمیک KAUST است و نشان‌دهنده دوره جدیدی برای دانشگاه است تا به چراغی از دانش و منبع الهام و نوآوری در راستای آرزوهای چشم‌انداز 2030 برای بهبود پادشاهی سعودی و جهان تبدیل شود. در این گزارش آمده است که این استراتژی به دنبال تقویت مشارکت KAUST با بخش‌های دولتی و خصوصی است که به دستیابی به اهداف چشم انداز 2030 کمک می‌کند.
استراتژی جدید بر افزایش احتمال تبدیل تحقیقات به نوآوری‌های اقتصادی سودمند تمرکز دارد. این جاه طلبی از طریق سه ابتکار عمده محقق خواهد شد: راه اندازی موسسه ملی تحول برای تحقیقات کاربردی برای تسریع توسعه فناوری و تجاری سازی برای حمایت از آرمان‌های تنوع اقتصادی پادشاهی. تجدید ساختار مراکز تحقیقاتی برای همسویی با اولویت‌های ملی برای تحقیق، توسعه و نوآوری؛ و ایجاد یک صندوق 200 میلیون دلاری برای ارائه سرمایه گذاری برآورده نشده در شرکت‌های محلی و بین المللی متخصص در فناوری پیشرفته، که تنوع اقتصادی را افزایش می‌دهد و به ایجاد مشاغل فنی با کیفیت بالا کمک می‌کند.
این دانشگاه به همکاری با برخی از بزرگترین شرکت های پادشاهی و جهان مانند آرامکو، سابیک، ACWA پاور، آی بی ام، داو و بوئینگ ادامه خواهد داد. از طریق این ابتکارات و مشارکت‌های هوشمندانه، KAUST به توسعه اکوسیستم آموزش عالی، پرورش پیشگامان تحقیقات علمی آینده در پادشاهی، ترویج پژوهش و نوآوری جهانی و تحریک رشد استارت‌آپ‌های فناوری پیشرفته کمک خواهد کرد. این امر رقابت پذیری اقتصاد پادشاهی و موقعیت جهانی آن را به عنوان یک رهبر در نوآوری افزایش می دهد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها