گسترش فرهنگ مطالعه ضامن جامعه ای هدفمند وپایدار



عهدیه صولت برد

مطالعه و  کتابخوانی بنای نخست و زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه وپلی برای ورود به دنیایی مملو از سعادت و  خرد ورزی است .
اکنون جهان در عصر تکنولوژی ، ارتباطات و  انفجار  انتشارات قرار دارد ،دراین میان می توان گفت :محققان، نویسندگان  ،کتابداران،مترجمان وهمه کسانی که در تحقق و گسترش فرهنگ مطالعه نقش دارند داعیه داران در عرصه ی فرهنگ وشاخص های پیشرفت جامعه هستند. بایسته وشایسته است که افراد در هر جایگاه اجتماعی که هستند با اهداف هدفمند ومبتنی بر خرد جمعی غبار جهل را بزدایند وبا آگاهی بخشی به سوی توسعه گام بردارند.
در جهان کنونی با دونسل روبرو هستیم، نسلی که تربیت شده ی جوامع پیشرفته ومترقی است ودستور به مطالعه وکسب دانش را سرلوحه ی زندگی وجز  برنامه های حیاتی خود قرار داده است،نسلی آگاه وهدفمند که در سازندگی امروز وفردای جامعه ی خود نقشی اساسی و مثبت وتاثیر گذار دارد  ونسلی که تربیت یافته ی جامعه ای با فرهنگی عقب افتاده ورشدنیافته است ،نسلی با خشونت اخلاقی و  فقر تربیتی ، تضاد وتعارض تربیتی واخلاقی این دونسل به ما یاد آور می شود که وقتی فقر فرهنگی دریک جامعه پا می گذارد افراد محکوم به تحمل دردهایی خواهند شد که بیگانگان بر آن ها تحمیل می کنند.
وسبب گسترش فقر بر آن ها می شوند. فقر درجامعه تنها به نداشتن ثروت ودارایی نیست ،شاید فقر همان گردو خاکی است که سالها بر کتابهای مانده در قفسه ها نشسته اند ویا روزنامه هایی که ناخوانده مانده وکاغذ باطله نام گرفته اند .فرهنگ یک جامعه را کسانی خواهند ساخت که مطالعه جز جدایی ناپذیر زندگی آن هاست، کسانی که درمیان اقیانوس کلمات به دنبال گوهر آگاهی هستند ،گوهری که سعادت امروز وفردای جامعه در آن نهفته است.
توسعه ی یک جامعه ی هدفمند وباثبات در گرو گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین افراد آن جامعه است. 
ویژه نامه بستک
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها