متا به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی جریمه شد



نروژ به دلیل جمع آوری داده‌های کاربران و استفاده تبلیغاتی از آن‌ها، متا را دادگاهی کرد.

به گزارش صبح ساحل، تنظیم‌گر داده نروژ در دادگاهی اعلام کرد: شرکت متا، غول فناوری آمریکایی، قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های اروپا را در این کشور نقض کرده است. متا از ۱۴ اوت به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، از طریق جمع‌آوری داده‌های آن‌ها و استفاده برای اهداف تبلیغاتی، روزانه ۹۴،۱۴۵ دلار جریمه شد و این روند تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

شرکت مالک پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام به دنبال صدور دستور موقت توقف این حکم است.

هانه اینگر بیورستروم جارن، نماینده سازمان حفاظت از داده‌های نروژ، ضمن تأکید بر نقض قوانین از سوی متا در آخرین روز دادگاه رسیدگی به این پرونده، گفت: این جریمه معتبر است؛ زیرا متا به مقررات عمومی حفاظت از داده اروپا (GDPR) پایبند نیست.

متا در جلسه دادگاه اعلام کرد : متعهد به کسب رضایت از کاربران است؛ اما تنظیم‌گر نروژ از فرآیندی تسریع‌شده استفاده می‌کند که غیرضروری است و به شرکت زمان کافی برای پاسخگویی نمی‌دهد.

نهاد تنظیم‌گر نیز در پاسخ اعلام کرد : مشخص نیست متا چه زمانی و چگونه از کاربران رضایت می‌گیرد و در این پروسه حقوق کاربران نقض می‌شود.

این نهاد می‌تواند، تصمیم خود را به هیئت حفاظت از داده‌های اروپا ارجاع دهد و چنانچه آن‌ها با رأی او موافقت کنند، این جریمه می‌تواند، دائمی شود. همچنین ممکن است، دامنه سرزمینی این تصمیم به بقیه نقاط اروپا نیز گسترش یابد.

لازم به ذکر است، نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست؛ اما بخشی از بازار واحد اروپا محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها