هفته دولت:

افتتاح 5224 واحد مسکونی هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن


نویسنده: سامیه طهورنیان

5224 واحد مسکونی، شامل مسکن روستایی، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خود مالکی و مسکن حمایتی در سطح استان هرمزگان با حضور استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

 



به گزارش صبح ساحل، این مراسم در قالب طرح افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن موسوم به «مسکن مردم» دولت سیزدهم است که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و کابینه سیزدهم امروز برگزار می‌شود.
مهدی دوستی در حاشیه این مراسم گفت: سهم استان هرمزگان در این افتتاحیه بیش از 5200 واحد بوده که به نسبت سرانه جمعیتی یک رقم قابل قبول است.
دوستی خاطر نشان کرد:تامین زمین برای احداث نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان با ۱۱۲ درصد، بیش از نیاز چهار ساله انجام شده و تلاش‌مان این بوده که زمین به اندازه‌ی نیاز بلندمدت در استان تامین شود چرا که انحصار و محدود‌سازی شهرها، موجب می‌شود قیمت زمین و مسکن افزایش یابد.
دوستی با اشاره به آغاز طرح احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس، بیان‌کرد: تمام تعهد برنامه‌ای احداث مسکن در مرکز هرمزگان آغاز شده و از این بابت اولین مرکز استانی هستیم که موفق شدیم این مهم را تحقق ببخشیم.
استاندار تاکید‌کرد: در نهضت ملی مسکن شهرستان‌های استان سعی کرده‌ایم که واحدها به صورت ویلایی ( یک طبقه و دو طبقه) ساخته شود که با سرعت مناسبی در حال انجام است.استاندار هرمزگان، با اشاره به افت نیروی کار استان در تابستان، گفت: با وجود محدودیت‌ها، احداث مسکن در استان طبق برنامه پیش می‌رود و با روند فعلی کل ۶۵ هزار واحد تکلیفی استان در دولت سیزدهم تحویل مردم شریف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در این مراسم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های متولی امر، امروز شاهد بهره برداری از واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های نیمه تمام هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها