رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

۶۱ میلیون کارت ملی برای ایرانیان صادر شد/ به‌زودی صدور گواهی فوت و ولادت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود



رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور ۶۱ میلیون کارت ملی برای ایرانیان خبر داد و گفت: اکنون تمام مراحل تولید و درج اطلاعات کارت ملی با استفاده از توان متخصصان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «هاشم کارگر»، رئیس سازمان ثبت احوال کشور روز سه شنبه گفت: در ابتدای صدور کارت ملی ، بدنه و تراشه و حتی تراشه گذاری در خارج از کشور انجام می شد و مجموعه کامل آن به داخل کشور می‌آمد و در ایران شخصی‌سازی می‌شد و اطلاعات هویتی روی آن قرار می‌گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: اکنون بدنه کارت ملی توسط چاپخانه دولتی و تراشه آن توسط یکی دیگر از دستگاه‌ها تولید می‌شود و شخصی‌سازی و بارگذاری اطلاعات نیز توسط سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شود. به گفته وی، اکنون تمام مراحل تولید و درج اطلاعات کارت ملی با استفاده از توان متخصصان داخلی انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره تعداد افراد در صف انتظار دریافت کارت ملی، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده و درخواست داده بودند و در صف انتظار بودند که کارت ملی آنان صادر نشده بود و از اواخر سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۱۰ میلیون کارت ملی تقدیم کسانی شد که در صف انتظار بودند.

کارگر تاکید کرد: دائماً صف انتظار را کاهش می‌دهیم و مابقی ثبت نام‌ها نیز به نوبت کارت ملی خود را تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: تا چهار ماه آینده صف انتظار دریافت کارت ملی به حداقل می‌رسد.

کارگر درباره زمان الکترونیکی شدن گواهی فوت و ولادت نیز گفت: در هفته دولت از گواهی‌های الکترونیکی فوت و ولادت رونمایی می‌شود و بعد از هفته دولت با همکاری وزارت بهداشت استان به استان کار الکترونیکی شدن گواهی فوت و ولادت آغاز خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها