مديرکل آموزش وپرورش هرمزگان درجمع خبرنگاران خبرداد:

اجراي طرح رتبه بندي معلمان از مهرماه 94



صبح ساحل ، اقتصادی - مديرکل آموزش وپرورش هرمزگان با تاکيد براينکه معلم محورو اساس کار آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد است گفت:همه ظرفيت ها و امکانات بايد در خدمت معلم به عنوان پرچمدار تعليم و تربيت جامعه باشد.علي کرمپور در نشست هم انديشي با نمايندگان رسانه هاي جمعي استان، با گراميداشت هفته معلم افزود: آموزش و پرورش بزرگترين فصل مشترک حاکميت و ملت است که معلم محور آن است. وي تصريح کرد: مهمترين عنصر درنظام تعليم و تربيت معلم است که تربيت سرمايه انساني جامعه به کارکرد اين قشر فرهيخته برمي گردد. وي همچنين خروجي اصلي آموزش و پرورش را مدرسه عنوان کرد و گفت: بايد تمرکزهمه ي برنامه ها در جهت تقويت و پويايي مدرسه به عنوان محورتوسعه باشد تا خروجي آن تربيت دانش آموزان متفکر، خلاق ،پرسشگر، متدين و داراي تربيت اصيل اسلامي باشد.مديرکل آموزش وپرروش هرمزگان در ادامه با اشاره به نقش خطير رسانه هاي جمعي در همکاري و حمايت از مجموعه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ام المعارف جامعه است و اصحاب فکر و قلم خاصه خبرنگاران به عنوان چشمان بيدارجامعه و نمايندگان افکار عمومي در ترويج دانش وآگاهي بخشي مکمل اهداف نظام تعليم و تربيت هستند. کرمپوربا بيان اينکه آموزش و پرورش پيوند ناگسستني با همه طيف ها و لايه هاي اجتماع دارد اظهار کرد: با نظر به اين کارکرد آموزش و پرورش به عنوان بزرگترين دستگاه فرهنگي جامعه مد نظراست و رسانه هاي جمعي نيز با نقش و کارکردي بسيار مهم نماينده بلافصل افکارعمومي هستند. اين مقام مسوول اضافه کرد: ديدگاه هاي خبرنگاران برآيند مشي جامعه است که اميدواريم درهمراهي فکري اين قشر ساعي با آموزش و پرورش ،از نقطه نظرات نمايندگان رسانه هاي جمعي که خبرنگاران طلايه دارآن هستند استفاده حداکثري شود تا کارکرد آموزش و پروش به اصالت خود نزديک و نزديکترشود.مديرکل آموزش وپرورش هرمزگان در همين راستا به نقش رسانه هاي جمعي در نزديک شدن آموزش و پرورش به کارکرد اصلي خود اشاره کرد و گفت: اين اراده را مد نظرداريم که خلاءهاي بين جامعه و آموزش و پرورش پرشود که قطعا دراين همگرايي نقش نمايندگان افکارعمومي بسيارشايان توجه است. وي يادآورشد:قطعا اگر بخواهيم ازيک جامعه ارزيابي درستي داشته باشيم بايد به آموزش و پرورش آن نگاه کنيم که مولد و سرمايه سازاست. کرمپوربيان داشت: براي اعتلا و کارآمدي آموزش و پرورش همه بايد در کنار آموزش وپرورش باشند چراکه اين مجموعه بدون بهره مندي از خرد جمعي و مشارکت عمومي نمي تواند در ترسيم اهداف خود موفق باشد. وي اضافه کرد: اين مهم به اين دليل است که جامعه و آموزش و پرورش آينه تمام نماي هم هستند که کارکرد اين دو منوط و وابسته به يکديگراست.

مدير کل آموزش وپرورش هرمزگان در فراز ديگري از سخنان خود بارديگربه جايگاه مهم مدرسه در نظام آموزش و پرورش کشوراشاره کرد و بيان داشت: مدرسه ترجمان آموزش و پرورش است و جايگاه آن در آموزش و پرورش دولت تدبير واميد در متن اصلي همه برنامه ها و فعاليت هاي راهبردي است و براي هر برنامه ريزي پويايي کانون مدرسه درهمه ابعاد و ارکان آن اعم ازمعلم و دانش آموز مدنظراست. کرمپوربا بيان اينکه اساس و محور فعاليت ها درآموزش و پرورش سند تحول بنيادين است ،خاطرنشان کرد:در اين راستا توسعه همه جانبه مشارکت هاي مردمي و ساماندهي نيروي انساني در کنار ارتقاء کيفيت آموزش توام با پرورش و بومي سازي برنامه هاي ملي، محور اصلي کار در آموزش و پرورش هرمزگان است .

 به گفته وي تمرکززدايي، توسعه نقش اوليا، و مربيان ، معلمان ،مديران و از همه مهمتر دانش آموزان در اداره مدرسه که در قالب سياست مدرسه محوري دنبال مي شود نيز در اين راستا متن فعاليت آموزش و پرورش قراردارد . مديرکل آموزش وپرروش هرمزگان در پايان اظهار اميدواري کرد: با همکاري و همراي جمعي در سايه وحدت و همدلي و مشارکت همگاني،آموزش و پرورش بتواند ايفاگر رسالت اصلي خود و نقش آفرين در توسعه همه جانبه باشد وي در پايان از آغاز طرح رتبه بندي معلمان در مهر94 خبر داد.

با حضورقائم مقام وزيرآموزش و پرورش درستاد مرکزي بزرگداشت مقام معلم

19معلم نمونه استاني و کشوري درهرمزگان تجليل شدند

 

سي و يکمين يادواره بزرگداشت مقام معلم استان هرمزگان با حضور قائم مقام وزيرآموزش و پرورش درستاد مرکزي بزرگداشت مقام معلم برگزار و  19 معلم برگزيده استاني و کشوري تجليل شدند.معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان دراين آيين با تاکيد براينکه معلمان به عنوان قشرفرهيخته  موتور محرکه توسعه  کشورهستند اظهارداشت:عقلانيت در دولت تدبيرو اميد زيربناي همه فعاليت هاست و معلمان به عنوان بزرگترين سرمايه انساني درجامه نقش بي بديلي درتحقق اهداف و برنامه هاي دولت دارند. بهروز اکرمي افزود: معلمان با سلاح  انديشه و قلم  وبه عنوان  صاحبان فکر پشتوانه دولت در مسير توسعه هستند که بايد توجه کافي به اين قشر شريف معطوف باشد تا با آرامش خاطر دراين عرصه نقش آفرين باشند.معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان با بيان اينکه مديريت معطوف به عملکردها و فرايندها به عنوان دو وجه بايد توجه لازم را به انديشه محوري داشته باشد خاطرنشان کرد:معلمان توليد کننده انديشه و تحقق گر رويکردها در نظام تعليم و تربيت هستند که اين مهم پشتوانه همه جانبه توسعه در کشوراست. اکرمي در پايان با طرح پرسشي مبني براينکه نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش کدام است، ازمعلمان خواست پاسخ هاي خود را براي استفاده در تصميمات مديريتي ارسال نمايند تا به گفته وي با بهره گيري از اين نظرات بهره وري بيشتر و ارتقاء کيفيت آموزش وپرورش را در استان شاهد باشيم.مدير کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نيز در اين آيين با بيان اينکه يکي از دو گروهي که در مقام قرب الهي مسکن دارند معلمان هستند بيان داشت: کساني که در مسير دانايي گام برمي دارند همانند شهدا درمقام قرب الهي جايگاه دارند. علمي کرمپورافزود: معلم محورهمه خوبيها ،معيار فضيليت ها و و مصداق ساجاياي اخلاقي است. به گفته وي ؛آموزش و پرورش محل تجميع اراده هاست و به عنوان پشتوانه توسعه کشور داراي جايگاه بي بديلي است .مديرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنين با اشاره به شعارسال يادآورشد:اصلي ترين گرانيگاه تحقق شعارسال آموزش و پرورش است که معلم در آن محور و اساس همه ي فعاليت هاست.وي با بيان اينکه يکي ازاصلي ترين برنامه هاي وزارت در دولت تدبير و اميد ارتقاء مشارکت هاي مردمي است خاطرنشان کرد: اين جفاست که برخي مشارکت مردمي را در سطحي نازل فقط معطوف به مسايل مادي بدانند چرا که مراد از مشارکت حضورفعال مردم درهمه اموراست و به عنوان سرمايه ي اصلي کشور پشتوانه  آموزش و پرورش هستند. کرمپور در پايان با تاکيد براينکه آموزش و پرورش هرمزگان اساس ومحورهمه برنامه هاي خود را معلم و مدرسه مي داند تاکيد کرد:تحقق عملي همه برنامه ها درگرو برخورداري جامعه ازمعلمان پويا و خلاق است وهمه تلاش خود را داريم تا بتوانيم  با کاهش مشکلات و تامين هر چه بيشتر نيازهاي معلمان، کارآمدي کشور را با پرورش نيروي انساني شايسته رقم بزنيم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها