فرمانده انتظامی هرمزگان :

معامله  موتورسیکلت های پاکشتی غیرقانونی است



به گزارش صبح ساحل، مدتی قبل باند  16 نفر از سارقان به عنف  و مالخران  موتورسیکلت‌های پاکشتی در بندرعباس دستگیر شدند . سارقان که میانگین سنین آن‌ها از 17 تا 20 ساله هستند  به 30 فقره سرقت این نوع موتورسیکلت برقی فاقد پلاک اعتراف کردند که 15 دستگاه  کشف  شد.به گفته فرمانده انتظامی استان تلاش برای یافتن 15 دستگاه موتورسیکلت سرقتی دیگر همچنان  ادامه دارد، اگر این اموال کشف نشد سارقان باید هزینه آن را به مالباختگان پرداخت کنند. سارقان با صورت پوشیده از اواخر سال گذشته شبانه   با استفاده از خلوتی معابر سد راه موتورسیکلت‌های پاکشتی می‌شدند و با تهدید شوکر ، چاقو و تیغ موکت بر،وسیله نقلیه را به سرقت می‌بردند و به‌سرعت از محل متواری می‌شدند.

  

فرمانده انتظامی هرمزگان در این خصوص گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف موتورسیکلت‌های پا کشتی از نوجوانان و افراد خردسال در سطح شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار علی‌اکبر جاویدان ادامه داد:کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با تشکیل چند اکیپ مجرب به محل‌های وقوع سرقت عزیمت  و با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین رصد دقیق محل‌های وقوع جرم در سه عملیات جداگانه ۱۶ نفر از سارقان و مال‌خران اموال مسروقه که ۱۴ نفر آنان تبعه خارجی و دارای سوابق متعدد کیفری بودند شناسایی و با هماهنگی قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های میدانی و دقیق انجام‌شده مشخص شد که اغلب سرقت‌ها در بازه زمانی ساعات ۱۹ تا ۲۳ انجام‌شده و متهمان با تشکیل باند حرفه‌ای با موتورسیکلت و به‌صورت سه نفرِ و با پوشش ماسک و نقاب اقدام به تعقیب راکبین موتورسیکلت‌های پاکشتی که اغلب نوجوان بودند کرده و در مکان‌های خلوت با تهدید چاقو و ضرب و شتم آنان اقدام به سرقت موتورسیکلت و از محل متواری شده‌اند.

به گفته سردار جاویدان در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان 15 دستگاه موتورسیکلت پاکشتی مسروقه کشف و متهمان ضمن اقرار به ۳۰ فقره سرقت موتورسیکلت، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان از خانواده‌ها خواست که این وسیله نقلیه ناامن، ناایمن و غیرقانونی در دست فرزندانشان  قرار ندهند تا در امکان اکثر خلوت تردد کنند. وی ادامه داد: این موتورهای پاکشتی فاقد پلاک هستند که  این موضوع یکی از عوامل سرقت آن  به شمار می‌رود. سردار جاویدان با تأکید به اینکه معامله این موتورسیکلت‌ها  با توجه به عدم  سند و پلاک بودن ، غیرقانونی است .وی یادآور شد: از طریق مجاری قانونی بحث ممنوعیت معاملات این وسیله نقلیه  در دستور کارداریم.

  

تلاش  برای دستگیر مدیرعامل شرکت بهنام خودروسازان

فرمانده انتظامی هرمزگان در رابطه با شرکت بهنام خودروسازان جنوب هرمزگان نیز گفت: پس از طرح شکایت مالباختگان «شرکت بهنام خودروسازان جنوب هرمزگان» به دستور مقام قضایی عملیات شناسایی و دستگیری مدیران و عوامل اصلی این تخلف بزرگ در واگذاری خودروهای لیزینگی به اتهام کلاه‌برداری در دستور کار قرار گرفت.سردار جاویدان با اشاره به تشکیل 33 جلد پرونده در این رابطه گفت: هزار و 200نفر از شرکت نامبرده شکایت کردند که  1000 میلیارد تومان از آن‌ها کلاه‌برداری شده است و در این رابطه 13 نفر دستگیر شدند ولی مدیرعامل این شرکت هنوز متواری است. وی گفت: متهمان با وعده فروش انواع خودرو با اختلاف بسیار زیر قیمت بازار (50میلیون‌تا 100 میلیون تومان ) به خریداران موفق شده بودند از افراد زیادی کلاه‌برداری کنند . سردار جاویدان از ضبط اموال متهمان خبر داد و خاطرنشان ساخت : ‌تلاش برای احقاق حقوق مال‌باختگان به‌صورت مستمر ادامه دارد و اقدامات قضایی برای دستگیری مدیرعامل شرکت مذکور به‌عنوان متهم اصلی این پرونده و بازگرداندن وی به کشور با اعلان قرمز به پلیس اینترپل در حال پیگیری است که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.  این مقام مسئول از شهروندان خواست که برای ثبت‌نام خودرو و اموال دیگر ، حتماً از اصالت آن شرکت به‌خصوص شرکت‌های که اموال را به زیر قیمت بازار  به فروش می‌رسانند مطمئن شوند و اگر به شرکتی مشکوک بودند به پلیس آگاهی گزارش دهند.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها