معاون رییس جمهور:

ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی افزایش یافت



معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با بهره‌برداری از یک محوطه جدید تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، هشت هزار تی.ای.یو کانتینر به ظرفیت این مجتمع بندری افزوده شد.

  

به گزارش صبح ساحل، مهدی اسلام پنام روز جمعه در حاشیه افتتاح 2 طرح‌ بندری منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در جمع خبرنگاران افزود: در بندر شهید رجایی، مهم‌ترین بندر و گمرک جمهوری اسلامی هستیم که منطقه سوق الجیشی اقتصادی بوده و با بهره‌برداری از پروژه یادشده هشت هزار تی.ای.یو به ظرفیت گمرکی کشور اضافه شد که عدد قابل قبولی است.

وی بیان کرد: پروژه‌ها و زیرساخت‌های خوبی و در سطح بین المللی و نیاز کشور در گمرک شهید رجایی افتتاح شد که امیدواریم برای مردم کشورمان و به‌ویژه استان هرمزگان مبارک و ارزشمند باشد.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: در هفته دولت نیز به همت مدیران استان و به‌ویژه استاندار هرمزگان بیش از ۶ هزار میلیارد ریال پروژه با اعتبار دولتی و بخش خصوصی در این استان افتتاح و تقدیم مردم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه افتتاح طرح تعمیرات اساسی محور چهار بندرشهید رجایی و پایانه ترانزیت و صادراتی این بندر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی جزو مهم‌ترین بندر اقتصادی کشور است و یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این بندر اهمیت دارد موضوع افزایش ظرفیت است که خوشبختانه با کمک بخش خصوصی توانستیم ظرفیت‌های بسیار خوبی را در بندر ایجاد کنیم.

حسین عباس‌نژاد در خصوص پایانه ترانزیت و صادراتی گفت: این طرح با ۱۲۸ هزار و ۶۳۳ مترمربع مساحت به عنوان محوطه نگهداری و ترانزیت کانتینر توسط بخش خصوصی تامین اعتبار شده که شامل انبار و محوطه نگهداری کانتینر است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح هشت هزار تی.ای. یو به ظرفیت نگهداری و ترانزیت کانتینر در بندر شهید رجایی که ۱۴۵ هزار تی ای یو است، اضافه خواهد شد و می‌تواند سرعت عملیات بندری را بیشتر کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اعتبار این طرح را چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد که توسط بخش خصوصی و قراردادی که در ۲ سال ساخته شده و مدت زمان قرارداد آن نیز ۱۷ سال است.

عباس‌نژاد ادامه داد: طرح تعمیرات اساسی محور چهار بندر شهید رجایی نیز با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف ارتقا کیفیت و ایمنی عمر جاده‌های مجتمع بندری شهید رجایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت بتن الیافی درزدار اجرا و برای تثبیت سطح آن از آهک استفاده شده است، عنوان کرد: باتوجه به بارهای ترافیکی موجود در بندر برای اجرای طرح تعمیرات اساسی محور چهار بندر شهید رجایی ۱۸ کیلومتر در مرحله نخست به صورت بتنی انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این طرح که با ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع شدهُ در مرحله دوم نیز ۱۸ کیلومتر بتن سازی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها