صبح ساحل ماجرای قتل در جاده روستای مغ احمد پایین گزارش می دهد

شلیک اشتباه به پیشانی پسر گچینی



"فقط قصاص می‌خواهم ، پسرم نه اهل دعوا بود و نه درگیری، او با دوستش در مسیر روستای مغ احمد پایین در حال تردد بود  که شبانه، توسط جوانی  با اسلحه به قتل رسید".
   
به گزارش صبح ساحل، علی سالاری پدر مقتول به نام محمد حسین بابیان این مطلب می‌گوید:"پنج‌شنبه  بود، پسرم بعد از شام به‌قصد رفتن به آرایشگاه  از خانه خارج شد، ساعت 2 و نیم بامداد با زنگ تلفن از خواب بیدار شدم و بدترین خبر عمرم را شنیدم ،دنیا روی سرم خراب‌شد...".
محمدحسین 20 ساله اهل روستای مغ احمد بالا دهستان گچین، برای کوتاهی مو، به همراه دوستش به سمت آرایشگاه روستای مغ احمد پایین می‌رود، آرایشگاه شلوغ است، او سوار بر موتورسیکلت به دوستش می‌گوید که زمانی آرایشگاه خلوت شد دوباره برمی‌گردند، آن‌ها به سمت روستای خود به راه می‌افتند و پس از ساعاتی به‌قصد رفتن دوباره به  آرایشگاه، در مسیر روستای مغ احمد پایین قرار می‌گیرند.در همان لحظه خودروی 405 فاقد  پلاک دارای 4 سرنشین  از آن مسیر می‌گذرد، یکی از سرنشینان خودرو به راننده می‌گوید:" راکب را می‌شناسم کینه‌ای از او به دل دارم، دور بزن تا  لحظه ای  او را بترسانیم".
    
 شلیک مرگبار
ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد است،راننده  خودرو را به‌سرعت به سمت  موتورسواران هدایت می‌کند و در وسط جاده سد راه موتورسواران قرار می‌گیرد. موتورسیکلت به سمت جاده خاکی منحرف می‌شود. یک نفر از سرنشینان به نام یاسین درحالی‌که صورتش را می‌پوشاند از خودرو پیاده و با سلاح شکاری وینچستر به سمت آن‌ها نشانه می‌گیرد و چند ثانیه بعد یک تیر به پیشانی محمدحسین شلیک می‌شود. محمدحسین که ترک‌نشین موتورسیکلت است، خون‌آلود نقش بر زمین می‌شود. قاتل به همراه سرنشینان خودرو از صحنه متواری‌ می‌شود. دوست‌محمد حسین که مات و مبهوت حادثه است، وحشت‌زده با پلیس 110 تماس می‌گیرد...
    
مرگ آرزو
پدر مقتول می‌گوید: به من گفتند که پسرم تیرخورده است.شوکه بودم ، نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده ،زمانی که به بیمارستان صاحب‌الزمان بندرعباس رسیدم، او فوت‌شده بود، باورم نمی‌شد که تنها پسرم را از دست دادم. پسرم دانشجو بود و هزار امید برای آینده‌اش داشت ... ".  
   
دستگیری قاتل 
یک هفته بعد، کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان  قاتل متواری و همدستانش را در یک عملیات ضربتی پلیسی دستگیر می‌کنند. 
فرمانده انتظامی هرمزگان در این خصوص می‌گوید: "با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی قاتل به نام (یاسین_ ش) و تعداد سه نفر همراه او که داخل خودرو بودند شناسایی در چند عملیات منسجم هر چهار متهم دستگیر وآلت قتاله اسلحه وینچستر از داخل خودرو آنان کشف و ضبط شد". به گفته سردار علی‌اکبر جاویدان،قاتل صراحتاً به قتل مقتول به انگیزه تسویه‌حساب شخصی اعتراف می‌کند و می‌گوید به‌قصد ترساندن راکب  اسلحه را نشانه رفتم قصدم کشتن نبود  و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.
   
پرونده قتل نوجوان 17 ساله 
فرمانده انتظامی هرمزگان در رابطه با پرونده قتل دردناک  نوجوان 17 ساله ای با چاقو در پارک اندیشه بندرعباس نیز می‌گوید: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح یک نوجوان با چاقو در ساعت 20و 30 دقیقه  در حوزه کلانتری 11 و انتقال وی جهت مداوا به بخش اورژانس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بلافاصله پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.سردار جاویدان ادامه می‌دهد: کارآگاهان اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی با تشکیل اکیپی به بیمارستان اعزام که در بررسی‌های میدانی انجام‌شده مشخص شد اقدامات پزشکی بر روی فرد مصدوم به علت شدت جراحات وارده اثربخش نبوده و فوت کرده است که یک ساعت بعد با تلاش همه‌جانبه و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی در این رابطه تعداد ۹ متهم شناسایی و دستگیر شدند.این مسئول انتظامی اظهار می‌دارد: متهمان دستگیرشده در ابتدا از بیان حقیقت خودداری کرده و منکر هرگونه جرم ارتکابی شدند که پس از مواجه‌شدن با دلایل، مدارک و مستندات موجود مشخص شد افرادی به نام‌های "امیرعلی ج"، "مهرشاد _ش"،"محمد _الف" ،"محمدحسین_ س" و "امیررضا -س" از عاملان اصلی درگیری در روز حادثه می‌باشند.
وی خاطرنشان می‌کند: با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد متهم "امیرعلی_ ج"به دلیل خصومت شخصی که از قبل با متوفی داشته ابتدا درگیری لفظی را شروع کرده و با چاقویی که در دست داشته چند ضربه به مقتول وارد و متعاقب آن دیگر همدستان وی نیز به حمایت از این متهم وارد درگیری شده و با چاقوهایی که در دست داشتند اقدام به ضرب‌وجرح متوفی کرده‌اند.سردار جاویدان  می‌گوید: در تحقیقات نهایی به‌عمل‌آمده توسط کارآگاهان پلیس و بنا به اعلام نظریه پزشکی قانونی متهم "مهرشاد- ش" به‌عنوان قاتل اصلی و چهار متهم دیگر به‌عنوان مشارکت در قتل تشخیص داده شد که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها