سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

واکسن‌های آنفلوآنزا در سطح مناسبی توزیع می‌شود



سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال توزیع واکسن‌های آنفلوآنزا در هرمزگان در سطح مناسب و به تعداد قابل توجهی انجام خواهد شد و امیدواریم در این زمینه با کمبودی مواجه نباشیم.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر حامد فلاح افزود: به‌دنبال توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید ایران با برند فلوگارد (Fluguard) از نیمه اول شهریور ماه در داروخانه‌های استان هرمزگان، بزودی توزیع واکسن‌های خارجی اینفلووک (INFLUVAC) تولید هلند و وکسی‌گریپ (Vaxigrip)  تولید فرانسه نیز از نیمه دوم شهریور ماه در داروخانه‌های سراسر استان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: واکسن ایرانی فلوگارد با قیمت ۲۶۳،۰۰۰ تومان و واکسن‌های خارجی اینفلووک و وکسی‌گریپ هرکدام بترتیب با قیمت ۲۹۶،۵۰۰ و ۲۵۱،۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان خواهند رسید لذا تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعات اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

معاون غذا و دارو با بیان اینکه تزریق واکسن ایرانی فلوگارد در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است، عنوان کرد: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان می‌باشد و درصورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌گردد.

فلاح ادامه داد: توصیه می شود در کودکان ۶ ماه الی ۹ سال که اولین بار است واکسن دریافت می‌کنند ۲ دوز واکسن به فاصله حداقل ۴ هفته تزریق گردد و در کودکان بالای ۹ سال و بزرگسالان تزریق یک دوز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی به‌نظر می‌رسد.

وی عوارض شایع تزریق واکسن را  درد و قرمزی محل تزریق، تب، خستگی، سردرد، بدن‌درد و تهوع برشمرد و گفت: نسبت به سایر واکسن‌های موجود، واکسن ایرانی فلوگارد ۳۰ درصد اثربخشی بیشتر دارد و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها می‌باشد، لذا پاسخ ایمنی قوی‌تری را ایجاد می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها