توزیع واکسن‌های آنفلوآنزای ایرانی در هرمزگان آغاز شد



توزیع واکسن‌های آنفلوآنزای تولید ایران در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرپرست معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (۱۹ شهریورماه) گفت: بزودی توزیع واکسن‌های خارجی تولید هلند و فرانسه نیز در داروخانه‌های سراسر استان آغاز می‌شود.

حامد فلاح افزود: واکسن ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار تومان، واکسن هلندی با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فرانسوی با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی در زمینه عرضه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعات اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

سرپرست معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تزریق واکسن ایرانی در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تائید است.

فلاح بیان کرد: بهترین زمان تزریق واکسن تا۱۰ آبان است و در صورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان شش ماه تا پنج سال، بزرگسالان بالای۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، افراد باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال دارند، افرادی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای۴۰ در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

سرپرست معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: توصیه می‌شود کودکان شش ماه تا ۹ سال که اولین بار است واکسن دریافت می‌کنند دو دُز واکسن به فاصله حداقل چهار هفته تزریق گردد و در کودکان بالای ۹ سال و بزرگسالان تزریق یک دُز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی است.

فلاح عوارض شایع تزریق واکسن را درد و قرمزی محل تزریق، تب، خستگی، سردرد، بدن‌درد و تهوع عنوان کرد و گفت: نسبت به سایر واکسن‌های موجود، واکسن ایرانی ۳۰ درصد اثربخشی بیشتر دارد و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها