اوایل هفته آتی:

واریز ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران به بانک‌های قطر



رویترز گزارش داد: «اوایل هفته آتی ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران به بانک‌های قطر واریز می‌شود.»

      
به گزارش صبح ساحل، دوحه یک ترتیب مالی را اجرا خواهد کرد که بر اساس آن هزینه‌های بانکی نقل و انتقال پول را پرداخت می‌کند و نظارت می‌کند که چگونه ایران پول نقد منجمد نشده را خرج می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پولی برای اقلام تحت تحریم‌های آمریکا خرج نمی‌شود و همچنین زندانیان پس از مبادله از قطر عبور خواهند کرد.
یک دیپلمات ارشد گفت: «ایران ابتدا خواستار دسترسی مستقیم به منابع مالی بود، اما در نهایت با دسترسی از طریق قطر موافقت کرد. ایران غذا و دارو خواهد خرید و قطر مستقیماً پرداخت خواهد کرد.
انتظار می‌رود اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتقال به بانک‌های قطر در اوایل هفته آینده به پایان برسد.
پیچیده‌ترین بخش مذاکرات، تنظیم مکانیزمی برای تضمین شفافیت در انتقال پول و احترام به تحریم‌های آمریکا بود. ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران – درآمد حاصل از فروش نفت – تحت تحریم‌های نفتی و مالی ایالات متحده علیه ایران مسدود شده بود. موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت شامل این بود که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که ایران این پول را فقط برای کالاهای بشردوستانه هزینه می‌کند و تضمین‌هایی از قطر برای نظارت بر این روند‌ گرفته می‌شود.
رویترز به نقل از یک منبع آگاه ایرانی درباره این مذاکرات گفت: برای نجات مذاکرات از شکست، قطر متعهد شد که هزینه‌های بانکی انتقال وجوه از سئول به سوئیس و متعاقباً به بانک‌های قطری را پوشش دهد و در عین حال مسئولیت نظارت بر هزینه‌ها را نیز بر عهده بگیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها