پرداخت سکه به قهرمانان ورزشی کشور



طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است به تمامی مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک، پارالمپیک و آسیایی و نیز بابت کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا به تعداد تعیین‌شده، سکه پرداخت کند!

              

به گزارش صبح ساحل، جلسات کمیسیون تلفیق چهارشنبه هشتم شهریور به پایان رسید و در سامانه قانونگذاری بارگذاری شد و نمایندگان تا پایان هفته جاری برای ثبت پیشنهادها در سامانه فرصت دارند و مجلس از هفته آینده وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود.

در تبصره دوم ماده ۷۸ برنامه هفتم توسعه پس از تصویب در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آمده است: دولت مکلف است به کلیه مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک، پارالمپیک و آسیایی و نیز کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا، علاوه بر مزایای قانونی موجود یکصدوپنجاه سکه تمام بهار آزادی برای المپیک و پارالمپیک و برای سایر یکصد سکه تمام بهار آزادی تقدیم کند.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس آئین‌نامه اصلاحی تجلیل از قهرمانان، موضوع حذف سکه و تقدیر از مدال‌آوران بر اساس امتیاز به منظور تجلیل از مدال‌آوران المپیک توکیو در سال ۱۴۰۰ مد نظر قرار گرفت و طبق مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش هر یک از ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک توکیو صاحب مدال طلا شدند دو میلیارد تومان پاداش دریافت کردند و این رقم برای مدال‌آوران نقره و برنز به ترتیب یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

حال باید دید بر اساس آنچه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرده است در نهایت پاداش مدال‌آوران المپیک، پارالمپیک، آسیایی و همچنین قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا چگونه پرداخت می‌شود؟

  

   

به منظور مشاهده متن کامل مصوبه کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه، اینجا کلیک کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها