تجمع اهالی روستای رضوان در جلوی فرمانداری بندرعباس؛

تحصیل اجباری دانش آموزان رضوانی را در فین متوقف کنید


نویسنده: صبح ساحل

صبح امروز اهالی روستای رضوان مقابل فرمانداری بندرعباس گردهم آمدند تا نسبت به تحصیل اجباری دانش آموزان در فین اعتراض کنند. 


به گزارش صبح ساحل، به گفته آنان، بیش از 60 دانش آموز روستای رضوان در مقطع متوسطه {دخترانه و پسرانه} به علت نبود دبیرستان در این روستا از تحصیل باز می‌مانند یا مجبور هستند که در دبیرستان فین ثبت نام کنند.

طبق گفته اهالی این روستا، سال گذشته مدرسه روستای رضوان رتبه برتر را از آن خود کرده بود.

از طرفی، برخی منابع می‌گویند نام مدرسه از سامانه ثبت نام حذف شده است و دانش آموزان رضوانی مجبور به ثبت نام در سامانه مدرسه فین هستند.

یکی از والدین دانش آموزان روستای رضوان در این باره به خبرنگار صبح ساحل گفت:« امسال، بیش شصت دانش‌آموز روستای رضوان در مقطع متوسطه دوم (دخترانه و پسرانه)از تحصیل باز‌می‌مانند که این امر سبب نارضایتی و اعتراض تمامی مردم رضوان شده است. چه کسی مسئول پاسخگویی به این مشکل بزرگ است؟ چرا این دانش‌آموزان نباید در زادگاه خودشان ادامه تحصیل بدهند؟ در حال حاضر، تمام امکانات جهت ادامه تحصیل در روستای رضوان فراهم است و این دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها، بنا به دلایل مختلف، از قبیل؛ خطرات راه، سختی طی کردن هر روزه مسافت ۵۰ کیلومتری، هزینه‌های زیاد خوابگاه و تغذیه و غیره، حاضر نیستند جز در مدرسه رضوان در مدرسه دیگری ثبت‌نام کنند. اگر دانش آموزان رضوان که جمعیت فراوانی دارد در دبیرستان فین ثبت‌نام نکنند، عملا موجب تعطیلی مدرسه فین می‌شود؛ زیرا که تعداد دانش آموزان شهر فین کمتر از تعداد انگشتان یک دست می‌باشد. چرا بیشترین جمعیت دانش‌آموزی منطقه فین، از روستای رضوان است؛ اما همیشه ظلم و بی‌عدالتی آموزش و پرورش این منطقه برای دانش‌آموزان رضوان است؟ چه کسی پاسخگوی عواقب عقب افتادگی این دانش‌آموزان از علم و دانش می‌شود؟ مطمئن باشید که هر تصمیم ناعادلانه‌ای که در امر خطیر آموزش و پرورش این دانش‌آموزان گرفته شود، روزی باید در برابر خدای دادگر پاسخگو بود».

یکی دیگر از والدین دراین باره می‌گوید:« سال گذشته 11 مورد تصادف در مسیر رضوان_فین برای دانش آموزان رخ داده است که نقل و انتقال روزانه دانش آموزان کار بسیار خطرناکی است». 

در پایان اهالی روستای رضوان از مسئولین استان، از دهیار رضوان ،شورای مردمی رضوان، بزرگان و معتمدین رضوان، تقاضا کردند که در تصمیمات خود تجدید نظر کنند تا موجب جلوگیری از عدم تحصیل دانش آموزان شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها