فرماندار شهرستان:

انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع مالاریا/ بیماری مالاریا در جاسک تحت کنترل است



فرماندار جاسک گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع مالاریا در این شهرستان توسط عوامل بهداشت و درمان انجام شده و بیماری تحت کنترل است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی مهرانی افزود: عوامل شبکه بهداشت در مناطقی که احتمال داده می‌شد محلی برای بروز و شیوع بیماری مالاریا باشند حاضر بوده و درحال انجام اقدامات پیشگیرانه هستند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه‌های لازم بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری با بهره‌گیری از شبکه دهیاران شهرستان و با کمک شبکه بهداشت به مردم داده شده و این روند ادامه خواهد داشت.

فرماندار جاسک خاطر نشان کرد: هیچ یک از شهروندان جاسکی تا کنون به مالاریا مبتلا نبوده و مباحثی که در خصوص ابتلای برخی افراد به بیماری مالاریا شنیده می‌شود مربوط به اتباع بوده که اقدامات درمانی در این زمینه انجام و شرایط کنترل شد.

مهرانی اشاره کرد: اتباع خارجی که از طریق مرز پاکستان و افغانستان وارد می‌شوند توقفی هم در این منطقه دارند که این می‌تواند اتباع خارجی ساکن را متأثر کرده باشد.

وی اضافه کرد: براساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند چیزی کمتر از ۲۰ نفر یا در همین حدود بوده است.

 

براساس داده‌های موجود بخشی از مواردی از گزیدگی که در کشور گزارش می‌شود غالباً از کشورهای مجاور همانند پاکستان و یا افغانستان وارد می‌شود.

مالاریا بیماری انگلی و قدیمی است که سال‌ها بشر با آن درگیر بوده به شکلی که در اکثر کشورهای دنیا موارد گزیدگی با پشه مالاریا همچنان گزارش می‌شود.

مالاریا بیماری خطرناکی است که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی منتقل می‌شود، تکثیر، حمله و تخریب گلبول‌های قرمز خون یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که پس از گزیده شدن توسط پشه آلوده در بدن ایجاد می‌شود.

لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.

اگر پشه غیر آلوده فرد مبتلا به مالاریا را گاز بگیرد، آلوده به انگل‌های مالاریا خواهد شد و می‌تواند آن را به افراد دیگری منتقل کند.

اگر در جایی زندگی می‌کنید و یا به منطقه‌ای سفر می‌کنید که در آن مالاریا معمول است، توجه داشته باشید که پشه‌ها بین غروب و طلوع بیشتر فعال هستند بنابراین برای محافظت از خود در برابر گزش پشه باید پوست خود را بپوشاند، شلوار و پیراهن آستین بلند پوشید و از دافع حشرات برای پوست و لباس استفاده کرد.

استفاده از اسپری حاوی DEET بر روی پوست و اسپری حاوی پرمترین برای استفاده در لباس برای پیشگیری از ابتلاء به مالاریا موثر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها