میانگین حجم آب 3 سد استان به زیر 35 درصد رسید

امید به پاییز پربارش



سال آبی جاری در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک میشود که میزان پرشدگی ۱۵ سد مهم تامین کننده آب شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری )مهرماه ۱۴۰۱( تا روز ۱۸ شهریور امسال کمتر از ۴۰ درصد است. میانگین حجم آب باقی مانده در سه سد »استقالل«، »سرنی« و »شمیل ونیان« در هرمزگان به زیر 35 درصد رسیده است. طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، هرمزگان پاییز پربارشی را خواهد داشت که امید است با توجه به وضعیت سدهای استان این پیش بینی محقق شود.

    

 به گزارش صبح ساحل، این روزها سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور۱۴۰۲) به پایان خود در حالی نزدیک می‌شود که میزان بارش‌های این سال آبی در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ ساله با کاهش ۱۵ درصدی همراه شده که میزان پرشدگی مجموع سدهای کشور به ۴۶ درصد رسیده است. گزارش جدید مرکز اطالعات و دادههای آب کشور بیانگر آن است که از مجموع سدهای مهم آب و کشاورزی ۱۵ سد تا روز ۱۸ شهریور ماه با کاهش میزان پرشدگی آب روبهرو شده‌اند.بر اساس این گزارش،سد »استقالل« هرمزگان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ شهریور ۸۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با زمان مشابه در سال آبی گذشته ۴۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ میزان پرشدگی این سد ۳۵ درصد است.

سد »سرنی« در استان هرمزگان نیز اکنون ۱۳ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته و درصد پرشدگی ۲۱ درصدی دارد. سد »شمیل و نیان« در استان هرمزگان با ۱۹ میلیون مترمکعب موجودی آب با کاهش ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته روبهرو شده و درصد پرشدگی فعلی این سد نیز ۲۰ درصد است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها