مهرواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «بچه های اربعین» تمدید شد



مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از تمدید اولین مهرواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «بچه های اربعین» خبر داد.
      
     
به گزارش صبح ساحل، مدیر کل کانون هرمزگان از تمدید اولین مهرواره ملی فرهنگی، ادبی، هنری «بچه های اربعین» خبر داد و گفت: کودکان ، نوجوانان و مربیان علاقمند به روایت اربعین در سراسر کشور می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کانون مراجعه کنند.

پروین پشتکوهی ادامه داد: سوگواره بچه‌های اربعین به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) محورهای موضوعی این سوگواره است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

او افزود: گروه‌های سنی ۷ تا ۸ سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) تا ۲۴ مهر ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را بخش هنری در قالب نقاشی و عکاسی، در بخش فرهنگی در قالب قصه گویی و ویدئو پادکست و در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه های جشنواره ارسال کنند.

پشتکوهی اعلام کرد: بخش فرهنگی این سوگواره به میزبانی استان کرمان، بخش ادبی به میزبانی استان ایلام و بخش هنری به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود ۲۶ شهریور پایان ارسال آثار به این جشنواره باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها