هواشناسی هرمزگان:

تداوم فعالیت سامانه‌ی فصلی و مواج بودن دریا



امروز با تداوم فعالیت سامانه‌ی فصلی پدیده شاخص در مناطق دریایی عمان و تنگه هرمز و با شدت کمتر در شرق خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا خواهد بود.

  

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت وزش باد در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهید رسید.

مجتبی حمزه نژاد افزود: تداوم وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی با شدت کمتر تا بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۶ شهریور پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به مواج بودن دریا در این مدت توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از رفت و آمد‌های دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: مناطق غربی خلیج فارس نیز (محدوده خوزستان و بوشهر) تا روز یکشنبه ۲۶ شهریور با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، مواج خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود کشتی‌های تجاری تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

حمزه نژاد گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاه تگرگ و احتمال تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود از رفتن به مناطق مرتفع و رفت وآمد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: امروز، نوسانات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس است و از فردا یکشنبه افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها