جوابیه آموزش‌وپرورش فین در خصوص انتقال دانش آموران از رضوان به فین



21 شهریورماه درپی تجمع اهالی روستای رضوان در جلوی فرمانداری بندرعباس و ارسال صدای مردمی به تحریریه صبح ساحل مطلبی با عنوان تحصیل اجباری دانش آموزان رضوانی را در فین متوقف کنید منتشر شد که در با واکنش مخاطبین در فضای مجازی روبه‌رو شد که روابط‌عمومی اداره آموزش‌وپرورش فین جوابیه در این خصوص ارسال کرد.

      

به گزارش صبح ساحل، پیرو انتشار خبری با عنوان " تحصیل اجباری دانش آموزان روستای رضوان در فین" در روزنامه صبح ساحل، ضمن سپاس از توجه رسانه ها به دستاوردها و مشکلات آموزش و پرورش، توضیحات ذیل جهت پاسخگویی و تنویر افکار عمومی ارسال می گردد. انتظار می‌رود برابر قانون مطبوعات عینا در همان صفحه‌ چاپ و منتشر شود.

1-روستای رضوان دارای 3 دبیرستان متوسطه دوم در شاخه های نظری و کاردانش می باشد، در حالی که در خبر فوق به صراحت ذکر شده که این روستا فاقد دبیرستان می باشد که این مطلب صحت ندارد.
2-در سامانه دانش آموزی سیدا 3دبیرستان به نام های جوادی،آسیه و شهید شادابی پور دارای کد فعال بوده و تا تاریخ 22/06/1402 از سامانه حذف نشده اند و همچنان برای سال تحصیلی 1403-1402 فعال می باشند.
3-در راستای عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، استفاده از تمامی امکانات موجود در خوابگاه های دانش آموزی مستقر در مرکز بخش فین برای تمامی دانش آموزان رایگان بوده و دانش آموزان مشمول پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشند.
4- از مجموع تعداد 100 نفر دانش آموز دختر و پسر پایه نهم دوره اول متوسطه روستای رضوان در سال تحصیلی 1402-1401متناسب با فرایند هدایت تحصیلی تاکنون تعداد81 نفر دانش آموز بر اساس شرایط و ضوابط و علاقه مندی دانش آموزان در دبیرستان های روستای رضوان و شهر فین در سال تحصیلی1403-1402 ثبت نام و ثبت سفارش کتب درسی نیز صورت گرفته است.
تعداد 19 نفر دانش آموزان باقیمانده(از مجموع 100 نفر) به دلایلی از جمله عدم کسب نمره قبولی در خردادماه، امتناع و اصرار والدین مبنی بر ثبت نام در رشته هایی که مطابق فرم هدایت تحصیلی شرایط ورود به آن رشته را ندارند، تاکنون ثبت نام نشده اند.
5-با عنایت به شرایط جفرافیایی و گستردگی بخش فین به ویژه از شرق به غرب و نیز فاصله 200کیلومتری مسیر رفت و برگشت به آخرین روستای واقع شده در غرب و شرق فین، به منظور اجرای عدالت آموزشی تربیتی و نصیب آموزشی برابر مطابق با اسناد بالادستی،توسعه توازن بین شاخه ای و بین رشته ای، استقرار مدارس شبانه روزی در مرکز بخش به عنوان یک ضرورت احساس می گردد.
6-به منظور استفاده از خدمات آموزشی برابر برای تمامی دانش آموزان، مطابق دستورالعمل های موجود کارگروه ماده 18(سرویس مدارس)، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستا مرکز به صورت ایمن انجام شده و در سال های اخیر هیچ گونه حوادث جاده ای در موضوع سرویس مدارس منطقه فین رخ نداده است.
7-با عنایت به تنوع رشته ها در شاخه های مختلف نظری، فنی حرفه ای،کاردانش و علاقه مندی دانش آموزان استقرار تمامی رشته ها در یک روستا امکان پذیر نمی باشد.
8-موفقیت های حاصل شده در سال تحصیلی گذشته 1401-1400 در تمامی مدارس بخش فین از جمله روستای رضوان خود دلیل روشنی بر توزیع عادلانه خدمات آموزشی و تربیتی در سطح بخش فین می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها