وزیر خارجه آمریکا خبرداد:

استقبال کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده از تعامل دیپلماتیک با ایران


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب‌نیوز
         
در بیانیه مشترک وزیر خارجه آمریکا آمده است؛ کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا از تعامل دیپلماتیک با ایران استقبال کرده و به دنبال توقف هرگونه تشدید تنش در منطقه هستند. در این بیانیه ذکر شد که وزیران از تعامل دیپلماتیک عربستان سعودی و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران برای پیگیری کاهش تنش منطقه ای استقبال کردند و بر اهمیت پایبندی کشورهای منطقه به قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل تاکید کردند. وزیران تعهد خود را برای تضمین آزادی دریانوردی در منطقه و امنیت دریایی تجدید کردند. آن‌ها تجدید عزم خود برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در دریا یا جاهای دیگر که ممکن است خطوط کشتیرانی، تجارت بین المللی و تاسیسات نفتی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کند تجدید کردند. این دیدار در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و با حضور شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و همتایان آمریکایی و شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.
وزیران همچنین از ایران خواستند که از تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تسلیحات خطرناک که تهدیدی جدی برای امنیت منطقه هستند، خودداری کند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشستی جداگانه با حضور ایالات متحده، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از میزبانی عربستان سعودی از هیئتی از صنعا در ریاض استقبال کرد. هدف این گفت و گوها یافتن نقشه راهی برای درگیری است که از سال 2014 از طریق فرآیند سیاسی به رهبری یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد و همچنین تعهد عربستان سعودی به ارائه 1.2 میلیارد دلار حمایت اقتصادی از دولت یمن آغاز شده است. شاهزاده خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی روز دوشنبه با این هیئت دیدار کرد و پادشاهی سعودی از نتایج مثبت مذاکرات با این گروه استقبال کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها