گرد و غبار برخی نقاط شرقی استان هرمزگان را فرا می‌گیرد



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور از امروز (پنجشنبه) تا اوایل هفته آینده، ذرات گرد و غبار برخی نقاط شرقی استان هرمزگان را فرا می‌گیرد.

      

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های صبحگاهی در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی و در طول روز هوا همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: دریا نسبتا آرام خواهد بود، در ساعت های عصر تا اوایل شب، احتمال افزایش ابرناکی و افزایش لحظه ای سرعت باد گاهی گرد و خاک را در مناطق ساحلی و دریایی و در ساعت های صبح فردا نیز در سواحل و جزایر مه صبحگاهی مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب، با توجه به رشد ابر، در ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاهی تُندباد لحظه ای با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی و صاعقه در ارتفاعات استان وجود دارد، از این رو توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و نیز صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان هرمزگان از جمله مناطق شرقی تا پایان هفته جاری افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها