اختلال اینترنت در ایران ۳ باره شد



نت بلاکس اعلام کرد بامداد امروز اینترنت ایران برای بار سوم در یک ماه اخیر دچار اختلال شد و به سطح ۸۲ درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که وزارت ارتباطات در روزهای گذشته خبر این موضوع را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات زیرساختی و چند شرکت فعال مرتبط دیگر در این حوزه داده بوده و مدت زمان احتمالی انجام این تغییرات زیرساختی را هشت ساعت اعلام کرده بود.

به گزارش صبح ساحل، پیگیری‌ها از شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات زیرساختی حکایت از این دارد که اختلال و قطعی اینترنت در بامداد امروز احتمالاً بخاطر انجام برخی تغییرات زیرساختی بوده است.

19 شهریورماه، موسسه «نت بلاکس» که در زمینه پایش اینترنت جهانی فعالیت می‌کند، خبر از اختلال اینترنت در ایران داد که پس از آن مظفری، مدیر فنی شرکت ایران سرور در واکنش به این پست در شبکه X نوشت: «این اختلال مربوط به یک برنامه تغییرات از پیش برنامه‌ریزی شده در خصوص اصلاح سیستم برق دیتاسنتر زیرساخت بوده است.»

تایید وزیر درباره اختلال اینترنت در ایران

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نیز روز چهارشنبه 22 شهریور در حاشیه جلسه دولت در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: اکنون در حال توسعه شبکه مخابراتی کشور هستیم که قرار است طی شش ماه آینده، 50 درصد به ظرفیت لایه IP کشور اضافه شود. همچنین تجهیزات جدید در حال جایگزینی و قرارگرفتن در شبکه است. اختلالات معمولا در نیمه‌های شب اتفاق می‌افتد که ممکن است در برخی مناطق با اطلاع قبلی از سوی شرکت زیرساخت باشد. با اینکه شاید عموم کاربران این اختلال را حس نکنند اما تشخیص دادیم که این موضوع به اطلاع عموم مردم برسد و این امر از قبل به اپراتورها اطلاع داده شده بود. ممکن است این اختلال باعث نگرانی مردم شود. با اینکه شاید کاربران عادی این اختلالات را حس نکنند اما به کسب‌وکارهای مجازی آسیب متعددی می‌رسد.

 

photo_2023-09-26_08-28-54

 


تسنیم/ جماران/دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها