در ۶ ماهه امسال؛

حجم ترانزیت کالا در بنادر شرق هرمزگان به ۳۱ هزار و ۸۹۷ تُن رسید



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حجم ترانزیت کالا در ۶ ماهه امسال از بنادر شرق این استان را ۳۱ هزار و ۸۹۷ تُن اعلام کرد که این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمدحسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان روز چهارشنبه گفت: در این بازه زمانی مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به یک میلیون ۱۹۴ هزار و ۵۵۷ تُن رسید.

وی ادامه داد: ۶ ماه امسال در بخش صادرات غیرنفتی ۶۸۷ هزار و ۱۸۲ تُن کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این میزان صادرات در بخش نفتی نیز ۶۹ هزار ۸۸۲ تُن بوده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش ثبت شد.

محمدحسینی تختی، مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر سیریک را نیز ۳۲ هزار و ۹۸ تُن با ۱۱۹ درصد افزایش اعلام کرد که از این میزان ۵۲۶ تُن مربوط به واردات است.

وی عمده کالای صادراتی را شامل میوه و تره‌بار، حبوبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: ۵۷۲ تن کالا از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در این بخش نیز ۳۴۳ درصد افزایش ثبت شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها