ضریح امامزاده سید مظفر(ع) قشم غبار روبی شد



ضریح و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع) قشم به مناسبت گرامیداشت هفته وقف امروز (چهارشنبه) در فضایی معنوی غبارروبی و عطر افشانی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، در ابتدای این مراسم عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیه السلام با حضور در صحن مطهر این امامزاده ضمن قرائت قرآن و زیارت عاشورا عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان داده و پس از زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التعظیم، ضریح مطهر را شستشو و غبار از گوشه و کنار آن زدودند.

در این آیین که با حضور حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه و حجت الاسلام روح الله صفری رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد نذورات مردمی داخل ضریح جمع آوری شد و پس از شمارش برای انجام امور جاری صحن مطهر امامزاده (ع) به تولیت آستانه تحویل داده شد.

نسب شریف امامزاده سید مظفر(ع) قشم با پنج واسطه به امام علی (ع) می رسد. «سید مظفر بن جعفر بن ابی الطیب بن محمد ابله بن جعفر بن محمد ابی عمر بن عمر الاطراف بن الامام علی (ع) ابوالحسن عمری» است.

نسابه می نویسد: فرزندان جعفر بن محمد ابله، به خاطر ترس و رهایی از ظلم عمال خلیفه عباسی در دیگر شهرهای اسلامی متفرق و مخفی شدند. ابوالطیب جعفر پدر امامزاده سید مظفر نیز مدتی در حجاز بود و سپس مخفی شدند.

امامزاده سید مظفر(ع) نیز به خاطر رویارو نشدن با عمال خلیفه به جزیره قشم مهاجرت کرد و در آنجا مخفیانه زندگی می کرد.

سید ابوطالب مروزی نسابه تصریح دارد که پدر امامزاده سید مظفر(ع) عنی جعفر ابوطیب نیز در قشم سکونت داشته است.

وی در ربع اول قرن سوم هجری فوت کرده و بیشتر پسرعموهای امامزاده سید مظفر(ع) و برادر زادگان وی در طبرستان، کرمان و شهر ری از مشاهیر علویان و از زاهدان و عابدان و مجاهدان به شمار می رفتند و قبور مطهر جمع زیادی از آنان امروز زیارتگاه دوستداران اهل بیت (ع) است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها