معاون وزیر نفت:

۶۱ درصد قطعات پالایشگاه بندرعباس از داخل کشور تامين شده است



زیدی فرد گفت: تامین ۶۱ درصد از کالا‌های مصرفی پالایشگاه نفت بندرعباس از تولیدات داخلی موجب افتخار است.

  

 زیدی فرد معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری امروز با حضور در این پالایشگاه ضمن بازدید از واحد‌های فرآیندی، از اقدامات انجام شده در راستای حمایت از ساخت داخل و بخشی از قطعات بومی سازی شده در این پالایشگاه و همچنین آخرین پیشرفت پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس دیدن کرد.

وی در جمع مدیران و معاونین شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به واسطه تحریم اقدامات خوبی در راستای بومی‌سازی صورت گرفته است گفت: امروز تکلیف و رسالت بزرگ صنعت نفت حمایت از ساخت داخل و بومی سازی کالا و قطعات مورد نیاز است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افزود: هم اکنون کارگروه حمایت از ساخت بار اول با حضور همه شرکت‌های زیر مجموعه در وزارت نفت ایجاد شده است که برطرف سازی هر نوع چالش در تامین قطعات مورد نیاز از ساخته‌های داخلی از اهداف آن است.

 زیدی فرد با اشاره به اقدامات بسیار مناسبی که در شرکت پالایش نفت بندرعباس در جهت حمایت از ساخت داخل صورت گرفته تصریح کرد: باعث افتخار است که در پالایشگاه نفت بندرعباس با اعتماد و مدیریت صحیح ۶۱ درصد کالا‌های مصرفی داخلی است و این جز با همت متخصصان این شرکت میسر نمی‌گشت.

 وی افزود: در سال گذشته وزارت نفت رتبه اول را در حمایت از تولیدات ساخت داخل کسب کرد و امسال نیز در آستانه تکرار این موفقیت هستیم و بدون شک نتیجه حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی، رشد و ارتقای کشور است.

مهندس اسحاق جعفری رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس در این دیدار گفت: با توجه به اهمیت حمایت از پروژه‌های علمی و همکاری با شرکت‌های داخلی، در سال گذشته به عنوان نخستین شرکت در وزارت نفت، واحد دانش بنیان را در چارت سازمانی شرکت پالایش نفت بندرعباس تعریف کردیم.

وی  با اشاره به پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین افزود: این پروژه با توجه به تلاش‌های علمی و تحقیقاتی که برای دست یابی به دانش فنی مورد نیاز آن صورت گرفت به معنای واقعی دانش بنیان است و علاوه بر دستاورد‌های بسیاری که به لحاظ تولید محصولات استراتژیک خواهد داشت، موجب ایجاد اشتغال پایدار نیز می‌شود که با بازنگری در چارت سازمانی به واسطه این پروژه و با بهره برداری از آن بدای ۲ هزار و ۶۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

در ادامه این نشست نیز  عزت الله بهرامی معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: امروز با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در این شرکت با افتخار می‌توانیم بگوییم شرکت پالایش نفت بندرعباس پیشروترین شرکت در حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان‌ها است.

صرفه جویی ارزی ۵۳ میلیون یورویی در تامین قطعات

 وی  افزود: با اعتماد به سازندگان و تولید کنندگان داخلی و با استفاده از توان متخصصان این شرکت با حمایت از ساخت داخل از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۳۰ هزار قطعه در این شرکت داخلی سازی شده است که بالغ بر ۵۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

فردین بهرام پور معاون برنامه ریزی، مهندسی و توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این نشست با اشاره به آخرین پیشرفت‌های پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین این شرکت گفت: این پروژه از پروژه‌های مهم وزارت نفت است که با سرمایه گذاری ۲/۲ میلیارد یورو در مدت زمان ۴۲ ماه در حال انجام است و هم اکنون با پیگیری صورت گرفته و تلاش متخصصان، پیشرفت پروژه از برنامه ریزی صورت گرفته جلوتر است.

 وی افزود: پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین با سه هدف مهم کاهش میزان نفت کوره، افزایش کیفیت محصولات و کاهش گوگرد موجود در نفت کوره و تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور از جمله کک اسفنجی و روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ در حال انجام است.

بهرام پور بیان داشت: با توجه به تحریم‌ها و عدم دسترسی به دانش فنی لازم، در این طرح ملی با اعتماد به توان داخلی و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت توانستیم دانش فنی لازم را بومی سازی کنیم و با تغییر الگوی پالایشی، محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور که تا پیش از این وارد می‌شد را با بهره برداری از این پروژه تامین کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها