وزیر رسانه عربستان سعودی با وزیر اطلاعات کویت گفتگو کرد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب‌نیوز
سلمان بن یوسف الدوساری وزیر رسانه‌های عربستان سعودی با عبدالرحمن المطیری وزیر اطلاعات و وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت دیدار کرد. در این دیدار تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه‌های تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه با توجه به تحولات رسانه‌ای جهانی مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف همچنین درباره فرصت‌های توسعه و حمایت از کادر رسانه‌ها و زمینه‌های تبادل تخصص بین دو طرف بحث و گفت و گو کردند. المطیری به همراه الدوساری از نمایشگاهی در مورد تاریخ دولت سعودی بازدید کرد و یک نمایش تصویری از تاریخ روابط عربستان و کویت را تماشا کرد.
وی در حاشیه این سفر بر همکاری رسانه‌های دو کشور برای بهره مندی از تجربیات مشترک تاکید کرد. وی همچنین بر ضرورت انتقال تجربیات موفق و تبدیل آن‌ها به فرصت‌هایی که بتوان برای توسعه کار مشترک استفاده کرد، تاکید کرد. المطیری گفت: «این نشست‌ها کمک زیادی به یکپارچگی بین ما خواهد کرد و جنبه‌های مهم این مدل‌های موفق را پوشش می‌دهد تا تأثیر مثبت ملموسی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، جایی که آداب و رسوم مشترک داریم، وجود داشته باشد.» وی همچنبن افزود که هر تجربه موفقی به موفقیت تجربه در دیگر کشورها کمک می‌کند.
المطیری همچنین از نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض 2023 در دانشگاه ملک سعود که بیش از 1800 مؤسسه انتشاراتی از 32 کشور در آن آثار خود را به نمایش می گذارند، بازدید کرد. وزیر کویت در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب و فعالیت‌ها، برنامه‌های فرهنگی، سمینارها و شب‌های شعری در حاشیه آن قرار گرفت.
ولیعهد سعودی با رهبران تایلندکره و اندونزی تماس گرفت
 نگاهی به عرب نیوز 
خبرگزاری عربستان سعودی روز جمعه گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با سرتا تاویسین، نخست وزیر و وزیر دفاع تایلند تماس تلفنی داشته است. در این تماس دو طرف روابط عربستان و تایلند و راه‌های توسعه و تقویت آن را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند. ولیعهد همچنین در تماسی تلفنی با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، درباره روابط دو کشور گفت و گو کرد و فرصت‌هایی را برای توسعه آن‌ها در زمینه‌های مختلف نوید داد. وی همچنین با جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی تماس گرفت تا روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک را بررسی کند.
 
    
 
قطر به عنوان قطب جهانی برای رویدادهای برتر می درخشد
 نگاهی به گلف‌تایمز
اکبر الباکر، رئیس توریسم قطر و مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، اکبر الباکر، گفت که اولین نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (GIMS) در قطر بر اهمیت روزافزون جهانی این کشور به عنوان مکانی پیشرو برای رویدادهای بین‌المللی مهم و بزرگ تاکید می‌کند. او در GIMS قطر گفت: «در تقاطع شرق و غرب، و به عنوان یک کشور پیشگام که از نوآوری و توسعه در بخش‌های مختلف استقبال کرده است، قطر مقصد مناسبی برای اولین حضور این نمایشگاه خودروی معتبر در خارج از کشور خود، سوئیس است. روز رسانه روز جمعه، در نمایشگاه و مرکز همایش دوحه (DECC) برگزار شد.» 
فضایی به وسعت 10000 متر مربع در DECC به عنوان صحنه ای برای 30 برند پیشرو خودرو عمل می کند و مدل‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارد و برخی از جدیدترین نوآوری‌های این صنعت را به نمایش می‌گذارد. الباکر افزود که اقدام برای تبدیل قطر به میزبان دائمی GIMS هر دو سال یکبار، تعهد این کشور به تقویت پیشرفت، فراتر رفتن از مرزها و پرورش استعدادهای خودرویی برای آینده را برجسته می کند. در روز رسانه ای GIMS قطر، چندین برند خودرو از جدیدترین مدل‌های جهانی و منطقه ای خود از جمله Exceed، Kia، Vinfast، Porsche، Mercedes-Benz، BMW، Mini، Lynk & Co، Chery، Omoda و Jaecoo رونمایی کردند. گالری کلاسیک، که خودروهای کمیاب و قدیمی را به نمایش می‌گذارد که بر خودروهایی با میراث و اصل و نسب متمایز قطری تمرکز می‌کنند، انتظار می‌رود که علاقه‌مندان و کلکسیونرهای خودرو را به خود جلب کند.
در طول دهه گذشته الباکر خاطرنشان کرد که قطر یک استراتژی پویا و جاه طلبانه را برای تقویت بخش گردشگری خود به اجرا گذاشته است. وی افزود که این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی برای توسعه دارایی‌های جدید گردشگری، تقویت زیرساخت‌های کشور و تنوع بخشیدن به خدمات متشکل از تجارت، ورزش، سفر دریایی و سایر ارکان حیاتی گردشگری است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها