جذب بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد در گمرکات هرمزگان



ناظر گمرکات هرمزگان، میزان جذب درآمد گمرکات این استان در ۶ ماهه نخست امسال را ۳۱۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، حسین سعیدی افزود: همچنین در ۶ ماهه امسال، ۲۰ میلیون تُن کالا به ارزش دلاری پنج میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار از گمرکات استان هرمزگان صادر شده است.

وی، بیشترین کالاهای صادراتی را شامل فلزات، سوخت‌های معدنی، سنگ فلز جوش، موادپلاستیکی و مس اعلام کرد که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، عمان، هند و اندونزی صادر شده است.

مدیرکل گمرک بندر شهید رجایی، میزان واردات در ۶ ماهه امسال را نیز چهار میلیون و ۴۷۷ هزار تُن به ارزش دلاری بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار اعلام کرد.

سعیدی اضافه کرد: پرونده‌های تشکیل شده به ظن قاچاق در این بازه زمانی نیز ۶۷ فقره بوده که ارزش آن هشت‌ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

گمرک شهید رجایی بندرعباس یکی از بزرگترین گمرکات کشور محسوب می‌شود که در ۱۳۷۶ راه‌اندازی شده و توان پذیرش بیش از ۱۰۰ میلیون تُن بار در سال را دارد. این گمرک بعد از گمرک شهید رجایی مهم‌ترین گمرک جنوب کشور است که در شمال خلیج‌فارس و در نزدیکی مناطق آزاد کیش و قشم قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها