شاکيان به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه کنند ؛

کلاهبرداري سريالي خلبان قلابي از دختران



صبح ساحل ، حوادث - خلبان قلابي که با وعده استخدام افراد در مشاغل ميهمانداري و اداري اقدام به دريافت مبالغ چند ميليون توماني از آن‌ها کرده بود در ترمينال شماره دو فرودگاه مهرآباد توسط کارآگاهان پليس آگاهي دستگير شد.به گزارش مهر، 31 فروردين ماه خانم جواني با مراجعه به دادسراي ناحيه 5 تهران و طرح شکايتي اعلام کرد که شخصي به بهانه استخدام وي در شرکت معتبر  هواپيمايي، از وي کلاهبرداري کرده است .

** پرونده در پايگاه دوم پليس آگاهي

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و به دستور شعبه يازدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

** اظهارات شاکي

شاکي پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود يک سال پيش از طريق شبکه اجتماعي فيس بوک با جواني بنام فرشاد آشنا شدم که خود را خلبان و داراي مدرک تحصيلي دکتري و بالاتر معرفي کرده بود.وي ادامه داد: مدتي از آشنايي من و فرشاد در داخل شبکه فيس بوک گذشت تا اينکه با يکديگر ملاقات حضوري داشتيم. در اولين ملاقات، فرشاد با لباس خلباني به ملاقات من آمد و مدعي شد که پس از ملاقات با هم بايد براي پرواز به فرودگاه مهرآباد برود.شاکي افزود: پس از گذشت مدتي و به واسطه علاقه ي شديدي که به شغل ميهمانداري هواپيما داشتم، از فرشاد درخواست کردم تا در صورت امکان از ارتباطات خود در شرکت هواپيمايي  براي استخدام من به عنوان ميهماندار استفاده کند و او نيز با استقبال کردن از پيشنهاد م مدعي شد که براي تسريع در انجام برخي امور استخدامي نياز به پرداخت مقداري پول دارد و به اين بهانه ، مبلغ 6 ميليون تومان از من دريافت کرد.شاکي در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: مدتي از پرداخت پول به فرشاد گذشته بود تا اينکه فرشاد با دادن يک معرفي نامه به بنده - که آن را در داخل سربرگ داراي آرم شرکت هواپيمايي نوشته بود - عنوان کرد که معرفي نامه را نزد خودم نگهداشته تا آخرين هماهنگي هاي لازم را براي طي کردن دوره آموزشي ميهمانداري انجام دهد اما پس از آن ديگر از وي خبري نشد.شاکي در ادارمه شکايات خود به ماموران گفت: آنچه مرا مجبور به شکايت کرده نه آن مبلغ 6 ميليون تومان بلکه آن وعده هاي دروغين فرشاد است که هر بار عنوان مي کرد به زودي به عنوان ميهماندار هواپيما استخدام خواهم شد و من نيز با اطمينان به سخنان فرشاد ، موضوع آشنايي خود و فرشاد و استخدام در شرکت هواپيمايي را در ميان اعضاي خانواده ، دوستان بازگو مي کردم.

متهم

** جعلي بودن معرفي نامه

با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان ضمن مراجعه به دفتر شرکت هواپيمايي . اطلاع پيدا کردند که شخصي بنام فرشاد در اين شرکت مشغول بکار نبوده و بنابراين معرفي نامه ارائه شده به شاکيه جعلي است.

** دستگيري خلبان قلابي

در ادامه تحقيقات و شناسايي تعداد ديگري از شکات شناسايي شده، کارآگاهان موفق به شناسايي محل تردد فرشاد در فرودگاه مهرآباد شدند ؛ لذا ضمن انجام هماهنگي با عوامل حراست و پليس فرودگاه مهرآباد، سرانجام فرشاد 24 ارديبهشت ماه شناسايي و دستگير شد.در تاريخ دستگيري، فرشاد (متولد 1366) با لباس و کيف فرم خلباني داراي درجه کاپيتاني در ترمينال شماره دو فرودگاه مهرآباد در حال تردد بود که توسط کارآگاهان پايگاه دوم شناسايي شد در زمان دستگيري، فرشاد با ايجاد جوسازي قصد ممانعت از دستگيري و متواري شدن از محل را داشت که با همکاري عوامل حراست فرودگاه ، دستگير و توسط کارآگاهان به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد.

** شناسايي ده ها مالباخته

با انتقال فرشاد به پايگاه دوم آگاهي و بررسي تصاوير مدارک شناسايي متعلق به افراد غير ، کارآگاهان موفق به شناسايي ده ها مالباخته و شاکي ديگري شدند که متهم به بهانه استخدام آنها در مشاغل «ميهمانداري» و «اداري» اقدام به دريافت مبالغ چند ميليون توماني از آنها کرده بود.

** اعترافات متهم

متهم که چاره اي جز اعتراف نداشت: به واسطه علاقه شديد به خلباني، اقدام به تهيه لباس خلباني و معرفي خود به عنوان خلبان در شبکه هاي اجتماعي کرده و طي اين مدت با مطالعه دقيق درباره خلباني و انواع هواپيماهاي مسافربري اطلاعات نسبتا دقيقي از اصطلاحات خلباني آشنايي پيدا کرده بودم. قصد داشتم تا با پولي که ( از طريق شکات) بدست مي آورم، هزينه دوره هاي آموزشي ويژه خلباني؟؟ را تأمين کنم. سرهنگ کارآگاه داوود مرادي رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در گفتگو باخبرنگار مهر با اشاره به اين موضوع که متهم خود را به عنوان خلبان هواپيماهاي مسافربري از نوع فوکر 100 و ايرباس معرفي کرده است، گفت: با شناسايي ده ها مالباخته ي ديگر و اعتراف صريح متهم به کلاهبرداري از آنها، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت شناسايي ديگر جرايم و شکات احتمالي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است. لذا از تمامي شکات و مالباختگان احتمالي که بدين شيوه و شگرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي - خيابان زنجان شمالي مراجعه کنند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها