شمار قربانیان زلزله در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر رسید



حکومت طالبان اعلام کرد که زمین لرزه ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) دراستان هرات افغانستان تاکنون حدود دو هزار ۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی مدیریت ملی حوادث طبیعی افغانستان گفت که تعداد مجروحان نیز بیش از ۲۰۰۰ نفر است، وی تصریح کرد که یکهزار و ۳۲۰ خانه نیز ویران شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر شامگاه شنبه در ۴۰ کیلومتری غرب شهر هرات افغانستان به وقوع پیوست. در ولایات همجوار بادغیس و فراه نیز احساس شد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده گزارش داد که پس از اولین زمین لرزه، چندین زمین لرزه دیگر به بزرگی ۵.۹ و ۵.۵ رخ داد.

ساکنان محلی گفتند که اولین زمین لرزه تقریباً در ساعت ۱۱:۱۰ به وقت محلی (۰۶:۴۰ به وقت گرینویچ) رخ داد و مردم را مجبور به ترک خانه های خود کرد.
در اثر این زمین لرزه، مناره های قرون وسطایی هرات نیز آسیب دیدند، بر روی آن ترک هایی پدید آمد و کاشی ها ریختند.

این مرگبارترین زمین لرزه ای است که از سال ۱۹۹۸ در افغانستان رخ داده است، زمانی که اخرین زمین لرزه دست کم ۴۵۰۰ کشته بر جای گذاشت.

در ژوئن ۲۰۲۲ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در افغانستان حدود ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

وزارت امور خارجه تاجیکستان در ارتباط با تلفات و ویرانی های متعدد زلزله شدید به مردم افغانستان تسلیت گفت و در بیانیه ای نوشت: زمین لرزه اخیر در افغانستان که تلفات و ویرانی های قابل توجهی را در پی داشت، طنین تاسف عمیق و همدردی در قلب مردم تاجیکستان بود. در این ساعات غم انگیز، تاجیکستان با مردم افغانستان همدردی می کند. "

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها