مرحله دوم پلاک کوبی درختان کهن سال در بندرعباس آغاز شد:

شناسنامه الکترونیکی برای درختان


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری بندرعباس از آغاز مرحله دوم شناسایی درختان کهن‌سال و پلاک‌کوبی آن‌ها خبر داد.
    
به گزارش صبح ساحل، «شهرام آرمان»، رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری بندرعباس با تایید این خبر گفت: این طرح به‌منظور شناسنامه‌دار کردن درختان و ثبت اطلاعات هر درخت شامل گونه و قطر بن درخت، سن تقریبی، ارتفاع و سایر اطلاعات اجرا می‌شود و تاکنون در مرحله نخست 200 درخت شناسایی‌شده‌اند.
وی اضافه کرد: با اجرای ممیزی درختان و فضای سبز پارک‌ها و بوستان‌های بندرعباس اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی رسیدگی و بهبود فضای سبز بندرعباس انجام خواهد شد.
رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری بندرعباس بابیان مزایای پلاک‌کوبی درختان کهن‌سال، گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌کوبی درختان به‌منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداری از آن‌ها در حال انجام است.
وی افزود: شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس برنامه‌هایی را برای حفظ و توسعه فضای سبز در دست اقدام دارند تا زیبایی‌های این شهر افزایش یابد.
وی از شهروندان و گردشگران خواست تا با مشارکت در حفظ و نگهداری درختان سطح شهر، علاوه بر تشویق سایرین به حفظ فضای سبز، هرگونه تخلفی را در خصوص قطع درخت و آسیب به فضای سبز شهری به اداره ارتباطات شهرداری با تلفن ۱۳۷ اطلاع دهند.
آرمان اضافه کرد: طرح پلاک‌کوبی درختان شهر بندرعباس در هر چهار منطقه شهر انجام می شود‌.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها