نرخ تعرفه صیادی کاهش یافت



احمد جباری از اصلاح نرخ تعرفه پروانه صید برای شناور قایق از ۱۰ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان و شناور لنج از ۴۰ به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در گفتگو با لنگه نیوز گفت: از فردای اعلام افزایش تعرفه و به دنبال مطالبه‌گری جامعه صیادی غرب هرمزگان، ضمن اعتراض به این روند افزایشی، به رایزنی با شیلات کشور پرداختم و خواستار اِصلاح سریع تعرفه‌های قایق‌ها و لنج‌های صیادی شدم.

جباری تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، شیلات، تعرفه‌های ابلاغی را اصلاح و آن را به استان هرمزگان ابلاغ کرده است.

به گفته نماینده غرب هرمزگان، بر اساس تعدیل و اصلاح صورت گرفته، نرخ تعرفه پروانه صید برای شناور قایق از ۱۰ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان و شناور لنج، از ۴۰ به ۲۰ میلیون تومان کاهش یافت.

 افزایش بهای کالاها و خدمات ناشی از تورم، ساماندهی و اصلاح قیمت‌ها به منظور ارایه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر و…، همواره محملی برای گران کردن نرخ خدمات و کالاها از سوی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بوده و آخرین مورد در این زمینه، افزایش شدید تعرفه صیادی و چند برابر شدن آن بود که نگرانی و اعتراض جامعه صیادان را به دنبال داشت.

معضلات عمومی ناشی از تورم و گرانی‌های مترتب بر آن، افزایش نرخ وسایل و تجهیزات و تعمیرات مستمر بهای قطعات و لوازم یدکی و هرینه‌های تعمیر و نگهداری، مشکلات مربوط به سوخت و هزینه‌های کارگری و بندری در کنار چالش‌هایی از قبیل صید ترال از سوی کشتی‌های بزرگ صیادی خارجی و حتی صید قاچاق و…، همگی موجب شده تا صیادان دست به گریبان معضلات و چالش‌های مختلف و متعددی باشند.

در این میان اما، افزایش تعرفه صیادی و چند برابر شدن آن از سوی شیلات، بهت و حیرت جامعه صیادی را به دنبال داشته است، به باور صیادان، سیاست‌های شیلات در این زمینه بر دامنه معضلات اثرگذار بوده و موجی از اِعتراض صیادان جنوب کشور را به دنبال داشت به نحوی که آنان وجه تعرفه را نپرداخته و خواستار تعدیل و اصلاح آن شدند.

به گفته صیادان، این افزایش، لطمه مستقیم به معیشتِ صیادان وارد کرده و همین امر به نگرانی آنان افزوده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها