اگر امسال يک فيلم نسازم حالم بد مي‌شود



صبح ساحل ، هنری - رامبد جوان گفت: از چپي‌ها و راستي‌ها براي حضور در «خندوانه» دعوت مي‌کنم.رامبد جوان بازيگر، مجري و کارگردان سينما  تلويزيون از سال گذشته کليد يک برنامه‌ي طنز آيتمي به نام «خندوانه» را زد. اکنون اين برنامه به سري دوم خود رسيده است.

به همين بهانه گفتگويي با خالق «خندوانه» انجام داديم:

از نحوهي شکلگيري برنامهي «خندوانه» بگوييد. طرح اصلي اين برنامه براي کجا بود؟خندوانه حاصل يک کار و ايده گروهي است و قبل از توليد هر سري برنامه اين گروه دور هم جمع مي‌شود و ايده‌ها و طرح‌هاي خود را مطرح مي‌‌کند از طرح‌هاي جديد و جذاب هم به شدت استقبال مي‌کنم.

نحوهي انتخاب مهمانان برنامه به چه صورت است؟ما از هر صنف و گروه نخبه‌ها و سرآمدهايشان را به برنامه دعوت مي‌کنيم و پس از گرفتن تست آنها مهمان برنامه‌ي ما مي‌شوند.

مهماني بوده که از دعوت آن پشيمان شويد؟بله، در سري اول از دعوت دو نفر پشيمان شدم.

يک عده در دوره قبل شما را به سياسي بودن متهم کردند. اين موضوع را تا چه حد قبول داريد؟به طور جدي مي‌گويم که «خندوانه» به هيچ وجه به سمت سياسي شدن نمي‌رود اين حرف سوء استفاده کساني است که مي‌خواهند تلويزيون را به جناحي بودن و جهت‌گيري محکوم کنند. واقعيت اين است که ما در برنامه‌هاي تلويزيوني بايد تابع يکسري قانون باشيم اما به نظر من سياست‌مداران از هر دو گروه چپ و راست مي‌توانند مهمان خندوانه شوند هر سياست‌گذاري که به طور رسمي کار مي‌کند بايد در رسانه بيايد و از سبک زندگي به مردم بگويد من بارها از دکتر ظريف و دکتر هاشمي دعوت کرده‌ام که به برنامه بيايند.

منتظر آمدن دکتر ظريف به «خندوانه» باشيم؟طبيعتا بايد بيايند. من عاشق اين هستم که از آقاي روحاني به برنامه دعوت کنم و ايشان راجع به شادي و مردم صحبت کنند. تمام طيف‌ها، پزشکان ، هنرمندان و ... بايد بيايند و در خندوانه از زندگي حرف بزنند.

در ماههاي اخير در مورد هر مستندي که سريال ساخته مي شود ناراحت ميشوند در «خندوانه» تدبيرري هم براي اين موضوع انديشيدهايد؟حتماً، براي بالا بردن ظرفيت و جنبه‌ي شوخ طبعي افراد نماينده‌اي از هر صنف مي‌آوريم و مي‌گوييم به نظرتان ظرفيت و جنبه‌ي صنف شما چقدر بالا است حتماً به اين نکته مي‌پرداززيم.

انتقاداتي  به دکور جديد «خندوانه» وارد است تا چه اندازه اين انتقاد ها را قبول داريد؟من دليل اين صحبت‌ها را مي‌دانم. ما در سري دوم نيمکت‌هايي را چيديم که کمي دکور را دلگير کرده و همه مي‌گويند چرا دکورتان دلگير شده و افراد زيادي را به برنامه مي‌آوريد.

به ساختن سريهاي بعدي برنامه فکر ميکنيد و اينکه چه راهکارهاي را پياده ميکنيد تا دچار تکرار نشويد؟قرار است ايده‌هاي جديدي در برنامه «خندوانه» بيايد. آهنگ‌ها و سرودهاي جديد در استوديو، کليپ‌هاي تازه و کمدين‌هاي جديد از جمله عواملي هستند که به «خندوانه» اضافه مي‌شوند.بخش‌هاي نمايشي که فرم چندان نمايشي هم ندارد و مسابقه هم از جمله مسائلي است که به آن فکر مي‌کنم.تصميم گروه «خندوانه» اين است که اتفاقات جديد به مرور زمان در برنامه روي دهد.

چه چيزي رامبد جوان را آزار مي دهد؟بي نظمي و بي تعهدي.

به پخش «خندوانه» از شبکههاي ديگر فکر کرده ايد؟

مهم اين است که حرف«خندوانه» که اتفاقاً حرف مهمي است شنيده شود و فرقي نمي‌کند که اين برنامه از چه شبکه‌اي به روي آنتن برود.

گاهي اوقات شما در مقابل حرفهاي مهمانان موضع ميگيريد. چرا؟

من اجازه دارن نظرم را محترمانه و با رعايت ادب به  مهمانم بگويم و موضع‌هايم در داخل صحبت‌هايم کاملاً مشخص است و وقتي که از حرف کسي خسته شوم با حرکاتم اين مسئله را به او نشان مي‌دهم.

شما سابقه‌ي زيادي در سينما داريد. امسال هم در فيلم «آزادي مشروط» نقش آفريني کرديد.

نظرتان راجع به اين نقش چه بود؟يک نقش خوب و متفاوت.

قصد بازگشت جدي تر به سينما را نداريد؟من تا آخر امسال بايد يک فيلم بسازم و گرنه حالم بد مي‌شود حالا اين فيلم مي‌تواند«خندوانه» يا هر اثر ديگري باشد.

آيا برنامه خاصي براي توليد کار سينمايي داريد؟پنج فيلمنامه در حال نگارش دارم که براي من نوشته مي‌شود که مطمئنم هر يک از آنها آثار درخشاني در سينماي ايران خواهد شد.

روند توليد خندنده به کجا رسيده است؟«خندنده» هم در حال نگارش است اما به دليل نداشتن زمان هنوز فرصت نکردم به درستي به چارچوب‌هاي آن بپردازم. پروژه «خندنده» کاري بسيار سنگين و حساس است که نمي‌توانم از آن غافل شوم به همين خاطر تمام زمانم را صرف توليد «خندوانه» کردم اما تا پايان سال يکي از 5 فيلمنامه را به تصوير خواهم کشيد.

آيا «خندوانه» حضور شما را در سينما کمرنگ نکرده است؟

قطعاً «خندوانه» حضور من را در سينما کمرنگ کرده اما اين کار هم يک نوع فعاليت در عرصه هنر است، چه فرق مي‌کند که در چه صحنه‌اي باشي مهم اين است که براي مردم کشورت فعاليت کنيم. اميدوارم «خندوانه» مورد توجه مخاطبان واقع شده باشد و لحظات شادي را هر چند کوتاه براي مردم مهيا کند.

چه صحبتي در مورد مخاطبان «خندوانه» داريد؟

من از مردم خواهش مي‌کنم که به «خندوانه» اعتماد کنند. گاهي مي‌شنوم در آراء ارسالي شک ايجاد مي‌شود اما بايد بگويم که آراء صحت دارد و من خودم يکي يکي آنها را مي‌نويسم گاهي اتفاق افتاده که فکرش را نمي‌کرديم شخص x خنده‌ي برتر شود اما رأي‌ها به سمت او بوده است يکسري صحبت هم هست که هزينه پيامک‌ها در جيب من مي‌رود . لازم است بگويم آن سامانه يک سامانه دولتي است و يک ريال هم در جيب من نمي‌رود از مردم مي‌خواهم اگر برنامه را دوست دارند به مهمان‌هاي مورد علاقه شان رأي دهند و خنده را فراموش نکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها