رئیس جمهور:

مساله سقط جنین یکی از اولویت‌های اساسی کشور است



ابراهیم رئیسی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان گفت: مسئله سقط جنین یکی از اولویت‌های اساسی کشور است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، رئیس جمهور افزود: باید اقدامات لازم صورت گیرد تا مساله سقط جنین به غیر از دستور پزشکی جلوگیری شود و این موضوع باید در جامعه به صورت فرهنگی تبیین شود.

وی گفت: سقط جنین یکی از موضوعات رنج آور برای همه افراد است و از نظر فقهی، جان انسان و قتل و کشتن نفس محترمه است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه یک زمانی پزشک تجویز می‌کند که ادامه یک بارداری ممکن نیست و مانند همه جراحی‌ها است، اما سقط جنین به شکلی که امروز در دنیا است و جلوه‌هایی از آن نیز در کشور ما وجود دارد حتما باید دنبال شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: من در جلسات شوراهای عالی از جمله در شورای پزشکی که مسئولیت این کار را بر عهده دارد، این موضوع را مطرح کردم و به آقای وزیر گفتم که بخش مربوطه فعال شود چراکه یک موضوع چند ساحتی است.

وی خاطرنشان کرد: سقط جنین یک موضوع فرهنگی است و بسیار اهمیت دارد از این رو در رسانه ملی و بخش‌های دیگر عوارض و خطرات آن برای مادران و جامعه باید تبیین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه درمان نیز موضوع سقط جنین باید ساماندهی شود، گفت: البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست و حتما باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: مساله سقط جنین یکی از اولویت‌های جدی برای کشور است و همگان باید توجه کنند که این قتل نفس و سقط جنین در جامعه اتفاق نیفتد. یکی از مسائل مربوط به سقط جنین، جمعیت است. و حتما باید پیشگیری و برخورد لازم در این زمینه صورت بگیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها