به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش صورت گرفت

دیدار دو نماینده هرمزگان در مجلس با مدیر کل ورزش و جوانان



دو نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با مدیر کل ورزش وجوانان دیدار و گفت و گو کردند.

 


به گزارش صبح ساحل،  محمد آشوری و احمد جباری نمایندگان مردم هرمزگان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور در دفتر مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش وجوانان با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.
در این ديدار محمد آشوری گفت: رویکرد مجلس هم رویکرد حمایت از ورزش در ابعاد و عرصه‌های مختلف بوده است که یکی از این موارد افزایش سرانه فضاهای ورزشی است.
وی بیان داشت : هفته‌ تربیت بدنی و ورزش فرصتی است که عملکرد در این حوزه به تصویر کشیده شود و مردم در جریان آمار و‌ فرایندها قرار گیرند.
آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:  با تاکید بر اجرای فرهنگ توسعه پایدار فرهنگ توسعه پایدار باید در تمامی حوزه‌ها به کار گرفته شود و در ورزش به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.
عدم وجود توسعه پایدار در ورزش استان به دلیل نبود نظام تعیین اولویت است که چالش‌های بسیاری را به همراه دارد به طور مثال در برخی از نقاط استان چندین سالن ورزشی داریم اما جایی دیگر بی‌بهره‌ است. 
وی بیان داشت: در همین خصوص گفت‌وگویی با استاندار شده که اگر ما بخواهیم‌ روند رشد شاخص‌ها را بهبود بخشیم و در قدم اول باید قانون تعیین اولویت‌ها را مشخص کنیم.
آشوری اظهار داشت:  به کمک مدیران تخصصی حوزه ورزش استان اگر بر این قائده استوار باشیم توسعه متوازن‌تری را شاهد خواهیم بود و  اگر‌ مشکلی  باشد نمایندگان در جهت توسعه فضاهای ورزشی هرکاری می‌کنند، اما همیشه در معرض محدودیت منابع هستیم  و برای این که مطالبات در این جهت حل شوند اولویت دادن به آن ها یکی از موارد اساسی و حائز اهمیت است.
نماینده مردم شهرهای بندرعباس،  قشم ، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استعداد استان ما استعداد خاصی است و استان ما می‌تواند میزبان برگزاری مسابقات منطقه ای باشد و برای تحقق این موضوع باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود. هرچند حرکت‌های خوبی انجام شده اما کافی نیست و معطل مانده است و  ادامه این کار نیز ملزم اصلاح روش و عملکردها است و امیدداریم که بتوانیم در این هفته تربیت بدنی و ورزش به طور کامل‌تر به این موضوعات بپردازیم.
جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مصوبه مجلس از سال ۱۳۹۹ تاکنون بودجه‌ای در قالب توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در استان‌ها درنظر گرفته شده که اداره ورزش استان با بهره‌برداری از منابع و باهمکاری سازمان برنامه‌ریزی کشور توانسته است اقدامات خوبی در توسعه‌ی فضاها و زیرساخت‌های ورزشی در استان انجام دهد.
وی بیان داشت: این توسعه حاصل تعامل و همکاری تمامی ارگان‌های مربوطه در حوزه ورزش بوده است و شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.
احمد جباری اظهار داست : ما درخصوص اولویت بندی، نمایندگان مجلس با کمک بخشی از منابع ملی و استانی  که در اختیار دارند حوزه ورزش استان را حمایت می کنند و در صورت کمبود باید  مشکلات سریعتر حل شود.
نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش تکمیل تجهیزات و زیرساخت‌ها هم  منابع در دست ما برای توسعه منابع عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بحث تکمیل تجهیزات ما با کمبود منابع روبه‌رو هستیم و  حل این مشکل نیازمند توجه ویژه نمایندگان به این بخش است.
احمد جباری اظهار داشت : در حال حاضر ساخت سالن‌های ورزشی هزینه‌ی بالایی به هم همراه دارد که اداره ورزش و جوانان استان با همکاری سازمان نوسازی مدارس، طرحی اجرا کرده که سالن‌های ورزشی مدارس خارج از محیط آموزشی احداث شود تا  ورزشکاران بتوانند از این سالن‌ها استفاده کنند.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص وضعیت چمن‌های ورزشی نیز تنها دغدغه‌ی ما این است که کارخانه‌ سازنده‌ چمن که  در تحویل سفارشات تاخیر دارد به طوری که چمنی که سال ۱۴۰۰ ثبت سفارش شده را در سال ۱۴۰۲ تحویل گرفتیم و  با توجه به این که حجم بالایی از‌ چمن‌های سفارشی استان از کرمان آورده می‌شود نیاز است رایزنی‌هایی صورت گیرد تا در تحویل معطل نمانیم.

 

 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها