رییس کل دادگستری هرمزگان در  تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های شهری تاکید کرد

برخورد با فرار مالیاتی برای رفع چالش پروژه های شهری



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت : زمانی شهرداری این استان غرق بدهکاری  بود اما  امروز با تامین بودجه ناشی از ارزش افزوده مالیات‌‌ها، توانسته بدهی های خود را تسویه کند.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری هرمزگان که در حاشیه  اولین روز تور رسانه ای  بازدید از پروژه‌های مشترک شهری دادگستری و شهرداری بندرعباس سخن می گفت افزود: پرداخت به جا و مناسب مالیات‌های صنایع و شرکت های بزرگ در استان، درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش داده  و منجر به آغاز و یا اتمام  پروژه های  شاخص  شهرداری مرکز استان  شده است. وی به ارقام  پرداختی به شهرداری بندرعباس اشاره ای داشت و گفت: طبق  گزارش اداره کل مالیاتی استان، طی سال گذشته و  ۶ماهه نخست  سال جاری، حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده مالیات به شهرداری ها و و دهیاری ها  استان پرداخت شده که  این مبالغ در راستای ارائه خدمات شهری و عدالت اجتماعی هزینه شده است. 


قهرمانی با بیان اینکه در راستای پیگیری حقوق عامه دستگاه قضایی استان  به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و پرداخت مالیات‌های شرکت‌های بزرگ در محل فعالیت‌شان ورود جدی داشته است اظهار داشت : این موضوع  باعث تحولی در جهت تأمین بودجه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی، همچنین پرداخت به موقع مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.


رییس کل دادگستری هرمزگان در ادامه  به فعالیت شرکت‌های بزرگی در استان هرمزگان  اشاره کرد که مالیات خود را در ۱۷ استان دیگر پرداخت می کردند ولی با پیگیری های مداوم ،  اکنون مالیات خود را در استان محل فعالیتشان پرداخت می‌کنند. قهرمانی تشریح کرد:در ابتدا  به این شرکت ها تذکر دادیم  که این اقدام آنها خلاف قانون است، زمانی که در این استان فعالیت دارند باید در همین استان نیز مالیات خود را بپردازند. وی افزود: با پی گیری  ورود قوه قضائیه، دولت و وزیر اقتصاد نیز به این موضوع ورود کردند، به همین منظور  سازمان مالیاتی کشور طی یک نامه ای این موضوع را ابلاغ کرد که شرکتها باید مالیات خود را در استان محل فعالیت خود پرداخت نمایند.

به گفته  این مقام مسوول، در این ارتباط ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت در کل کشور شناسایی شدند که ۹۲ شرکت آن ها در استان هرمزگان بودند، این شرکت ها اکنون  مالیات خود را در استان محل فعالیتشان می پردازند.

  

بدهکاران شهرداری


مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این بازدید عمده بدهکاران این شهرداری را شرکتهای نفتی، پتروشیمی  و فولادی ذکر کرد  که با کمک رئیس کل دادگستری هرمزگان شناسایی و مراحل وصول مطالبات از آنها در حال انجام است. وی ادامه داد:  این مطالبات در مسیر  توسعه و عمران خدمات و فضای شهری هزینه می شود.

نوبانی احداث بوستان های ساوانا، زیباشهر، صدف، بازسازی و مرمت نمای بازار قدیم بندرعباس و احداث  کوهستان پارک پنجعلی  با ۴۰۰ هکتار مساحت دارای (پل معلق و زیپ لاین ، پیست دوچرخه سواری و فضاهای متنوع گردشگری) از جمله پروژه های شاخص اعلام کرد  و گفت : این پروژه ها  در طی یک سال گذشته  با حمایت دستگاه قضایی استان هرمزگان به بهره برداری رسیده و هم اکنون دو پروژه بزرگ پارک ارمغان مالیاتی و بوستان مسئولیت اجتماعی نیز در دست احداث می باشند. وی اظهار داشت : در آینده نزدیک  با حمایت دستگاه قضایی ،چند پروژه بزرگ دیگر با هزینه ای بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال، افتتاح  خواهیم کرد و با توجه به برنامه زمانبندی شده، هر هفته یک پروژه عمرانی جدید کلنگ زنی یا افتتاح می شود. نویانی از هزینه حدود ۸۰۰ میلیارد ریالی  ساخت منطقه گردشگری پنجعلی خبر داد که طی ۱۰ فاز ساخت این منطقه گردشگری انجام خواهد شد. شهردار بندرعباس در رابطه با بهره برداری از  اولین شهربازی بندرعباس تا پایان سال ۱۴۰۳ گفت:  مرکز استان ، پارک بازی ندارد و  ساخت شهربازی در دستور کار قرار گرفته است، فاز نخست آن تا پایان سال افتتاح می شود ، سرمایه‌گذاری برای چرخ و فلک این شهربازی انجام شده، بزرگترین چرخ و فلک ایران با ارتفاع ۸۲ متر تا نیمه دوم ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد. 

  

تور ۴ روزه خبری


 گفتنی است: حدود ۶۰ خبرنگار و عکاس رسانه های استانی و کشوری از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای ارتقای عدالت اجتماعی بازدید کردند.  این تور  خبری ۴ روزه  است و در روز اول این تور نظارتی، اهالی رسانه همراه با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و شهردار بندرعباس و دیگر مسئولان استان از پروژه‌های شهری  بازدید کردند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها