پیگیری نارضایتی به نحوه خدمات‌دهی ضعیف برخی شرکت‌های مسافربری قطار

میزبانی بی نقص در گرو تکریم مسافر


نویسنده: راضیه نیرومند

مدتی است که برخی از مسافران شرکت راه آهن بندرعباس به نحوه خدمات‌دهی یکی از شرکت های خصوصی زیر مجموعه آن معترضند.  تعدادی از این مسافران طی تماس تلفنی از کیفیت پایین خدمات ارائه شده و نحوه برخورد برخی از پرسنل گلایه کردند. روزنامه صبح ساحل پس از دریافت صحبت‌های این مسافر و موارد مشابه دیگر با نماینده یکی از  شرکت ها در راه آهن بندرعباس به گفتگو نشست. 
    
  
 ضعف در خدمات‌دهی برخی از مهمانداران
یکی از مسافران در این مورد می گوید: هفته پیش به مقصد تهران سوار قطار شدم. پس از گذشت چندی، مهمانداری برای پذیرایی خوراکی هایی شامل کیک، آب معدنی و لیوان یکبار مصرف را بدون هیچگونه بسته‌بندی و یا حتی قرار دادن در سینی به دست ما داد. پس از اعتراض از نحوه پذیرایی که در شأن هیچگونه مسافری نیست موضوع را با مدیر آن قسمت در میان گذاشتم.  پس از تذکر مسئول مربوطه، وسایل پذیرایی را در سینی نه چندان مناسبی  قرار دادند. همچنین بهداشت آشپزخانه نیز بسیار مورد انتقاد است زیرا هیچ  نظم و نظافتی نداشت.
  
با  پرسنل خاطی برخورد می شود
خبرنگار صبح‌ساحل موضوع ضعف خدمات‌دهی برخی از قطارها را از طریق نماینده یکی از شرکت‌ها پیگیری کرد.  این مسوول در توضیح گلایه این گروه از مسافران عنوان کرد: ضمن تشکر از استقبال مسافران و انتخاب این شرکت جهت جابجایی، موضوع را به طور جد پیگیری می کنیم و افراد کم کار و نامسوول را توبیخ خواهیم کرد. وی در خصوص نحوه خدمات دهی به مسافرین گفت: برای مجموعه ما اولویت،  مسافر است .گاهی اوقات به دلیل اضافه شدن حجم زیادی از مسافران، مجبور هستیم تعداد سالن ها را افزایش دهیم تا بتوانیم مسافران بیشتری را پذیرش کنیم. وی در تکمیل گفته‌های خود گفت: در مسیر بندر به تهران اتصال و انفصال زیادی ممکن است رخ دهد. به طور حتم، این مورد نیز جزو موارد لحظه آخری بوده است و مهمانداران از آمادگی لازم برخوردار نبوده اند.اگرچه قصور و کم کاری در هیچ شرایطی توجیه‌پذیر نیست. 
  
مهیا کردن رستوران قطار نیاز به تجهیزات ویژه دارد
وی در پاسخ به پرسش شهروندان از نبود محیط آشپزخانه در جهت سرو خوراکی ها گفت: دولت پس از دوران کرونا دست شرکت ها را برای داشتن و یا نداشتن رستوران باز گذاشته است. این در حالیست که لزوما آشپزخانه برای قطارهای ۶تخته در نظر گرفته می‌شود . موضوع خدمات دهی رستوران قطار، بحث کلانی است که نیاز به ابزارالات، قطعات و ...دارد که ترجیح ما بین خدمات دهی به ۶۰مسافر و رستوران، انتخاب مسافران است. قطارها در لحظه آخر لیست مسافرین را می‌بندند و این دقایق آخر زمان کافی برای تهیه اقلام پذیرایی به اندازه کافی نیست.  
  
وعده بهبود  خدمات  رسانی به مسافران 
در پایان این مقام مسئول افزود: با تمامی این توضیحات هیچ قصور و کوتاهی از جانب نیروهای خدماتی و مهمانداران پذیرفته نیست و بنده این اطمینان را به تمامی مسافران عزیز خواهم داد پس از این شاهد چنین اشتباهاتی از جانب شرکت های مسافربری راه آهن نباشند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها