جزییات حادثه بلوار پروفسور خشنودی بندرعباس؛سقوط به گودبرداری غیراصولی


نویسنده: سامیه طهورنیان

صبح امروز، دیوار یک ساختمان هشت طبقه در بلوار محمد خشنودی بر اثر گودبراری زمین همجوار خود ریزش کرد و در پی آن، ۴ خودرو به درون گودال سقوط کردند و دچار خسارت بسیاری شدند.

به گزارش صبح ساحل، ساعت ۶.۳۰ صبح امروز ۳۰ مهر ماه، ساکنان ساختمانی هشت طبقه در بلوار پروفسور محمد خشنودی با صدای ریزش حیاط ساختمان شان از خواب برخاستند. به گفته ی ساکنان محل، صدای ریزش دیوار جنوبی حیاط، بسیار مهیب بوده و چیزی شبیه زلزله را تجربه کردند.

یکی از مسئولان حاضر در صحنه به صبح ساحل گفت: این پروژه خاکبرداری متعلق به آب منطقه ای هرمزگان است و بنا بر گزارش های محلی، ایمنی کافی و اصولی در طول خاکبرداری و گود برداری صورت نگرفته است.

با پوشش رسانه ای صبح ساحل و به فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه از انتشار تصاویر و خبر مربوط به حادثه ریزش دیوار در خیابان پرفسور خشنودی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در محل حادثه حاضر و دستورات قضایی لازم صادر گردید. طبق آخرین اطلاعات رسیده؛ در این حادثه فقط خودروها آسیب دیده‌اند و دادستانی استان دستور تخلیه کامل ساختمان را داده است.

بر اساس اخبار واصله و گفت‌وگوی خبرنگار صبح ساحل با شهروندان ساکن در این مجتمع، پیمانکار پروژه و دستگاه‌های اجرایی متولی جهت توضیح و بررسی دلایل وقوع حادثه به دستگاه قضایی احضار شده اند.حادثه موجب خسارت گسترده به محوطه ساختمان و خودروهای موجود در پارکینگ ها شده است.

لازم به ذکر است که تیم‌های کارشناسی در حال ارزیابی ایمنی ساختمان و بررسی احتمال آسیب به ساختمان های همجوار هستند. همچنین ساکنان مجتمع یاس که در همجواری ساختمان حادثه دیده قرار دارد از اتفاقی مشابه حادثه صبح امروز خبر دادند که دو ماه پیش برای مجتمع شان رخ داده است.

ساکنان مجتمع یاس می‌گویند که همین اتفاق برای مجتمع آنان افتاده و با گودبرداری غیر اصولی به عمق هفت متر، دیوار مجتمع آن‌ها ریخته و با ورود دادستانی، مسئله پیگیری حقوقی شده است. آن‌ها خواستار رسیدگی فوری به این موضوع هستند؛ زیرا هر لحظه بیم ریزش ساختمان شان می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها