مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان:

رایگان شدن بیمه برای دهک درآمدی 1 تا5/ بیماران خاص و صعب العلاج استان می‌توانند هزینه‌کرد خود را از بیمه دریافت کنند



مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان از راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان هرمزگان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 1 میلیارد و 500 هزارتومان در این راستا هزینه شده است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر علی علی‌زاده»، مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان اینکه طبق اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، سازمان بیمه سلامت مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش می‌دهد، گفت:« بیماران خاص و صعب العلاج جهت نشاندار شدن با مراجعه به بیمه سلامت یا دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند».

علی‌زاده با اشاره به اینکه از مهرماه سال 1401 برای جبران و کاهش هزینه کرد بیماران خاص و صعب العلاج، صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تشکیل شده است، اضافه کرد:« در این صندوق، فرایند در خواست حمایت دولت از 107بیماری تصویب وابلاغ شده است که 51مورد از این بیماری، دارای بسته خدمتی هستند که در سامانه‌های بیمه سلامت بارگزاری شده است».

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان ادامه داد:« افراد پس از نشاندار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند. از طرفی، بیمارانی که دارای بسته خدمتی نیستند نیز اسناد هزینه ای خود را تحت عنوان خارج از ضوابط دریافت می‌کنند. بنابراین به افرادی که دارای یک یا چند بیماری خاص و صعب العلاج هستند با ارائه اسناد و پس از تایید در کمیته استانی تا سقف 50 میلیون تومان در سال هزینه درمان پرداخت می‌شود».

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 756 نفر ازبیمه شدگان صعب العلاج به مبلغ 39/732/492/155 ریال دراین راستا جبران هزینه شده است.

علی‌زاده ادامه داد:« علاوه بر خدمات قبلی خدمات نازایی ، خدمات توابخشی ، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در مجموعه خدمات بیمه سلامت اضافه شده است که مردم می‌توانند از این خدمات هم استفاده کنند».

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت:« با نشان دار کردن بیمارانی که ناباروری دارند امکان دریافت خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد برقرار شده است. در صورتی‌که بیمه شدگان به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه کنند، می‌توانند جهت دریافت هزینه در قالب خسارت متفرقه به اداره کل مراجعه کنند».

وی از اجرای طرح پوشش بیمه‌ی همگانی رایگان جهت افراد فاقد پوشش بیمه‌ ای خبر داد و گفت:« افرادی که در 5 دهک اول درآمدی قرار داشته‌اند و تمام افرادی‌ که در مناطق جمعیتی زیر بیست هرار نفر به عنوان روستایی ساکن می‌باشند، شامل این طرح می‌شوند.
به گفته علی‌زاده، تعداد کل بیمه‌شدگان استان هرمزگان یک میلیون و نود هزار و دویست و سه نفراست که از ابتدای سال جاری تا شهریورماه، تعداد هفده هزار و پانصد و یازده نفر تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان قرار گرفتند که از این تعداد، چهارده هزار و سیصد و نود وهشت نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان ادامه داد:« از این تعداد بیمه شدگان رایگان  11 هزار و 886نفر روستایی وتعداد 2 هزارو 512نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان می‌باشند.

  

 پوشش بیمه‌ای خدمات و هزینه‌های درمان توانبخشی

علی‌زاده افزود:« براساس تفاهم نامه‌ی همکاری بهزیستی و بیمه‌ی سلامت در راستای بهره‌مندی افراد دارای معلولیت {توانخواه}، 59 کد خدمت توانبخشی در حوزه‌های کاردرمانی ، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی ، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی ارائه می‌شود. همچنین در این خصوص، پیرو معرفی این افراد توسط اداره بهزیستی در محل اداره کل، فرایند نشاندار شدن این افراد به عنوان توانخواه بهزیستی انجام می شود.

به گفته وی، کدهای خدمتی دریافتی توسط بیماران نشان دار در سامانه‌های بیمه سلامت مطابق تفاهمنامه به صورت 70درصد تعرفه‌ها محاسبه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اضافه کرد:« مراکز ارائه دهنده خدمت تا مهرماه سالجاری به 21 مرکز افزایش یافته که شامل 7 مرکز کاردرمانی و 10 مرکز گفتاردرمانی 1 مرکز بینایی سنجی و 2 مرکز ارتوپد فنی می باشد».

علی‌‌زاده در پایان گفت:« ازشروع طرح تا کنون، 1254 توانخواه خدمت دریافت نموده‌اند و تعداد 7072 مورد نسخه پیچی انجام شده است که سهم سازمان خدمت ثبت شده27/253/463/125 ریال بوده است».

.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها