۷۸ هزار میلیارد ریال وام اشتغال در نیمه نخست ۱۴۰۲ پرداخت شد



بررسی آخرین داده‌های بانک مرکزی حاکی از این است که در نیمه نخست امسال ۷۸ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در حوزه اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش صبح ساحل، بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۲ را منتشر کرد. در بازه زمانی مذکور ۲۴ میلیون و ۳۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که از این میزان سه‌دهم درصد به اشتغال اختصاص یافته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که وام قرض‌الحسنه اشتغال در ۶ ماه نخست امسال به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و موارد دیگر تعلق گرفته است.

صاحبان کسب و کار در بخش‌های خدماتی، بیشترین و حوزه مسکن و ساختمان، کمترین تسهیلات را دریافت کرده‌اند. میزان تسهیلات پرداختی در بخش‌های خدماتی برابر ۵۴ هزار و ۶۱ میلیارد ریال است. در اشتغال‌های حوزه مسکن و ساختمان نیز در مجموع ۳۰۱ میلیارد ریال وام اعطا شده است.

در نیمه نخست امسال تسهیلات پرداختی در حوزه کشاورزی برابر ۱۳ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال، خدمات هشت هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال، بازرگانی یک‌هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال و سایر بخش‌ها نیز ۳۴ میلیارد ریال بوده است.

۷۸ هزار میلیارد ریال وام اشتغال در نیمه نخست ۱۴۰۲ پرداخت شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها